תחקיר גלובס על הרב פירר: האם רשימת הרופאים הכוכבים ששר הבריאות ליצמן התעקש להחריג מהרפורמה בביטוחי הבריאות היא בשל השפעת הרב ? (גלובס)

בתחקיר שמפרסמת גלובס על הרב פירר מעלה הכתב שי ניב שאלות הנוגעות להתנהלותו של הרב פירר, זוכה פרס ישראל על תרומתו לבריאות אזרחי המדינה. התחקיר מתמקד בעיקר בשאלת הקשרים הענפים שיש בין פירר לרופאים בכירים עליהם הוא ממליץ ואליהם הוא מפנה . גלובס אף מעלה השערה לפיה ההתעקשות החריגה, יש יאמרו אף השערורייתית, של שר האוצר ליצמן על רשימת הרופאים הכוכבים שאותם ביקש להחריג מהתקנות החדשות של הרפורמה בביטוחי הבריאות , היא תוצאה של השפעתו של הרב פירר.

לכתבה התחקיר המצולמת

לכתבה

הערת המערכת: הייתה לנו הזכות לראיין את פרופ’ פירר בשנת 2003…ההתרשמות שלנו הייתה אז, ונותרה כך גם היום, שמה שבאמת מניע את הרב הוא הרצון לתרום ולסייע לחולים נזקקים. עם זאת אין ספק שיש הרבה מאוד רופאים מצוינים שמסיבה כזו או אחרת לא נמצאים ברשימות המומלצים על ידי הרב, וזה ודאי גורם, אצל חלק מהם לפחות, לתסכול.

באשר לטענה/השערה שהרב פירר הוא זה שגרם לליצמן להתעקש על החרגת הרופאים הכוכבים, גם אם היא נכונה, המניע היה קרוב לודאי החולים ופחות הדאגה לרווחתם הכלכלית של אותם ”כוכבים”.  אפשר בהחלט להסתייג מהרציונל של המהלך הזה, אבל נראה לנו שהטענות ל”קונספירציה” מסוג הון/שלטון יהיו קצת מרחיקות לכת, לפחות בכל הקשור למעורבות של הרב פירר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה