הערכת התועלת של טיפול ממושך ב-Varenicline להפסקת עישון במעשנים כבדים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Ther Adv Respir Dis)

מנתונים חדשים עולה כי הטיפול ב- Varenicline (צ’מפיקס) לתקופה ממושכת עשוי לשמש כגישה טובה להעלאת שיעורי הפסקת עישון בקרב מעשנים כבדים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD או Chronic Obstructive Pulmonary Disease) בדרגה קלה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול ב- Varenicline לתקופה לא-מוגבלת לצורך הפסקת עישון לא נבחן בעבר. כעת הם ביקשו לבחון אם מעשנים עם COPD בדרגה קלה-עד-בינונית מצליחים להפסיק לעשן עם טיפול למשך תקופת זמן מספקת ב- Varenicline.

מדגם המחקר כלל 30 מעשנים כבדים עם COPD שנטלו טיפול ב- Varenicline לתקופה ארוכה דיו להפסקת עישון. החוקרים לא קבעו תאריך הפסקת עישון קבוע. תוצאי הסיום העיקריים כללו את הזמן לגמילה מרצון ושיעורי הימנעות ממושכת לאחר 12 ו-18 חודשים.

מבין 28 המשתתפים, שמונה משתתפים המשיכו לעשן ו-20 משתתפים הפסיקו לעשן, עם שיעורי הפסקת עישון ממושכת עד 18 חודשים של 71%. חציון משך הטיפול עמד על 6 חודשים (בטווח 3-24 חודשים) באלו שהפסיקו לעשן ועל חודשיים (בטווח 1-8 חודשים) באלו שלא הפסיקו לעשן, כאשר חציון הזמן עד גמילה מרצון בקרב אלו שהפסיקו לעשן עמד על 4 חודשים (בטווח 1-21 חודשים).

Ther Adv Respir Dis. 2016 Oct;10(5):383-90

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה