תוצאות מבטיחות ל-Sunitinib כטיפול אדג’וונטי כנגד RCC (מתוך New Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים כי בחולים עם ממאירות מסוג RCC (Renal Cell Carcinoma) בסיכון גבוה להישנות לאחר כריתת כליה, תתכן תועלת לטיפול אדג’וונטי ב- Sunitinib (סוטנט), לאחר שבמחקר בשלב 3 הוכח כי הטיפול מוביל לשיפור הישרדות ללא-מחלה בהיקף של למעלה משנה, בהשוואה לפלסבו.

במסגרת המחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב 3, חולקו 615 חולים עם Clear Cell RCC בסיכון גבוה, לטיפול ב- Sunitinib (50 מ”ג ביום) או פלסבו, במסגרת משטר טיפול שכלל 4 שבועות טיפול ושבועיים הפסקה, למשך שנה אחת או עד הישנות מחלה, רעילות בלתי-מתקבלת על הדעת, או הסרת ההסכמה. תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-מחלה.

חציון משך הישרדות ללא-מחלה עמד על 6.8 שנים בקבוצת ההתערבות ועל 5.6 שנים בקבוצת הפלסבו (יחס סיכון של 0.76, p=0.03). נתוני הישרדות כוללת לא היו בשלים דיו בעת ניתוח הנתונים. הפחתת מינון בשל אירועים חריגים הייתה נפוצה יותר בקבוצת ההתערבות (34.3% לעומת 2%), כמו גם הפרעות צבטיפול (46.4% לעומת 13.2%) והפסקת טיפול (28.1% לעומת 5.6%). אירועים חריגים בדרגה 3 או 4 היו נפוצים יותר בקבוצת הטיפול ב- Sunitinib (48.4% אירועים בדרגה 3 ו-12.1% אירועים בדרגה 4), בהשוואה לקבוצת הביקורת (15.8% ו-3.6%, בהתאמה). שיעור האירועים החריגים החמורים היה דומה בשתי הקבוצות (21.9% עם Sunitinib לעומת 17.1% עם פלסבו). לא תועדו מקרי תמותה המיוחסים להשפעות רעילות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם RCC בסיכון גבוה להישנות הגידול לאחר כריתת כליה, חציון משך ההישרדות ללא-מחלה היה ארוך יותר משמעותית עם Sunitinib, בעלות של שיעור גבוה יותר של אירועים חריגים.

New Engl J Med

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה