חיסון לשפעת במינון כפול יעיל בהגנה על ילדים קטנים (מתוך J Pediatr)

ממחקר חדש עולה, כי מתן מינון כפול של חיסון כנגד אינפלואנזה מפחית את מספר הביקורים במרפאה בשל שפעת, דלקת ריאות ומחלה דמוית שפעת בילדים קטנים, בעוד שמינון יחיד אינו נראה כבעל אפקט כלשהו.

לדברי החוקרים, נגיף האינפלואנזה גורם לתחלואה ולתמותה משמעותיות בילדים, ומהווה עול ניכר על המשפחות ועל מערכת הבריאות מידי שנה, כאשר שיעור התחלואה הוא הגבוה ביותר בילדים עם מחלות כרוניות ובילדים קטנים.

במסגרת המחקר, בדקו החוקרים את יעילותן הקלינית של ההמלצות הנוכחיות למינון כפול של חיסון אינפלואנזה בילדים, וכן את השפעתה של מנת חיסון יחידה, במניעת ביקורים במרפאה עקב מחלה דמוית שפעת.

החוקרים בחנו נתונים אודות 5193 ילדים בריאים בגילאי 6-21 חודשים, שהגיעו לחמש מרפאות ילדים בדנוור במהלך עונת השפעת בשנים 2003-2004. הגיל הממוצע של הילדים היה 15.5 חודשים.

מדד התוצאה העיקרית היה מספר הביקורים במרפאה בשל מחלה דמוית שפעת, שפעת או דלקת ריאות, שהתרחשו במהלך שיא עונת השפעת.

חיסון חלקי הוגדר כקבלת זריקה אחת 14 יום ומעלה לפני הביקור הראשון עקב המחלה דמוית השפעת, ואילו חיסון מלא הוגדר כקבלת שתי זריקות 14 יום ומעלה לפני הביקור הראשון.

סה”כ, 28% מהילדים הגיעו לביקור במרפאה בשל מחלה דמוית שפעת ו-5% הגיעו עקב שפעת או דלקת ריאות. חיסון במינון כפול נמצא יעיל ב-69% במניעת ביקורים מרפאתיים בשל מחלה דמוית שפעת וב-87% במניעת ביקורים עקב שפעת או דלקת ריאות.   

בניגוד לכך, ילדים שחוסנו באופן חלקי היו בעלי סבירות דומה להגיע למרפאה עקב שפעת, מחלה דמוית שפעת או דלקת ריאות כמו ילדים שלא חוסנו כלל.

לדברי החוקרים, נתונים אלה תומכים בהמלצה לחיסון כלל עולמי כנגד אינפלואנזה בילדים בני 6-23 חודשים.

J Pediatr 2006;149:755-762

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה