צמחי מרפא יעילים בטיפול בכאב גב תחתון (מתוך Spine)

ממחקר חדש עולה, כי טיפולים קצרי טווח עם צמחי מרפא מסוימים (כולל ציפורני השטן וערבה) הינם יעילים בהקלת כאב אקוטי בגב תחתון.

לדברי החוקרים, כאב בגב תחתון הינו מצב נפוץ המהווה עול כלכלי ניכר בחברות מתועשות. אחוז גדול של חולים הסובלים מכאב זה משתמשים ברפואה משלימה ואלטרנטיבית, ופונים למטפלים העוסקים בה. כיום מספר צמחי מרפא מיועדים לשימוש בכאב גב תחתון.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים אלקטרוניים שונים אחר מחקרים, מאמרי סקירה והנחיות שפורסמו בנושא. הקריטריונים לסקירה היו מחקרים אקראיים ומבוקרים בנושא צמחי מרפא, ומשתתפים מעל גיל 18 הסובלים מכאב אקוטי, תת אקוטי או כרוני בגב תחתון. צמחי מרפא הוגדרו כצמחים הנמצאים בשימוש רפואי, התוצאות העיקריות שנבדקו היו כאב ותפקוד.

עשרה מחקרים שענו על הקריטריונים זוהו ונסקרו. שני מחקרים בנושאHarpagophytum procumbens (ציפורני שטן) הראו עדות חזקה לשיפור קצר טווח בכאב במינון יומי של 50-100 מ”ג harpagoside, ומחקר נוסף הראה אקוויולנטיות יחסית עבור 12.5 מ”ג rofecoxib ביום.

שני מחקרים נוספים בנושא Salix alba (ערבה לבנה) הראו הוכחה בעוצמה בינונית לשיפור קצר טווח בכאב במינון יומי של 120-240 מ”ג salicin, ומחקר נוסף הראה אקוויולנטיות יחסית למינון יומי של 12.5 מ”ג rofecoxib.

שלושה מחקרים בנושא Capsicum frutescens (פלפל קאיין) שניתן במריחה באופן מקומי הראו הוכחה בעוצמה בינונית לעדיפות על פני פלצבו, ומחקר נוסף הראה אקוויולנטיות למשחה הומיאופטית.

לדברי החוקרים, Harpagophytum procumbens, Salix alba ו- Capsicum frutescensנראים כמפחיתים כאב יותר מאשר פלצבו. מחקרים נוספים שיבדקו צמחי מרפא אלה מול הטיפולים הסטנדרטיים יבהירו את האקוויולנטיות במונחים של יעילות.

לסיכום, צמחי המרפא הבאים הם בעלי עדות חזקה לטיפול קצר טווח באפיזודות אקוטיות של כאב גב תחתון כרוני לא ספציפי: תמצית מימית של H. Procumbens במינון יומי של 50 מ”ג harpagoside, ותמצית S. Alba במינון של 240 מ”ג salicin ליום. צמחי המרפא הבאים הם בעלי עדות בעוצמה בינונית לטיפול קצר טווח באפיזודות אקוטיות של כאב גב תחתון כרוני לא ספציפי: תמצית מימית של H. Procumbens במינון יומי של 100 מ”ג harpagoside, תמצית S. Alba במינון של 120 מ”ג salicin ליום, ופלסטר של C. Frutescens.

החוקרים מסכמים, כי יש צורך במחקרים נוספים באיכות גבוהה על מנת לקבוע האםH. Procumbens במינון של 100 מ”ג harpagoside, ו- S. Alba במינון של 120 מ”ג salicin ליום הינם טיפולים יעילים לכאבים בגב תחתון.

Spine. 2007;32:82-92

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה