האם Peginterferon Alfa-2b יעיל לאחר כישלון טיפולים אחרים כנגד HBV? (מתוך Am J Gastroenterol)

ממחקר חדש עולה כי Peginterferon alfa-2b (Peg-IFN alfa2b) טוב לטיפול בכשליש מהחולים עם Chronic Hepatitis B, חיובי ל-HBeAg, לאחר כישלון טיפול סטנדרטי קודם ב-Interferon (IFN) או Lamivudine.

רמות ALT גבוהות בתחילת הטיפול ב- Peg-IFN alfa2bהן הפקטור המנבא הטוב ביותר לתגובה בחולים אלו.

צוות החוקרים בחן את היעילות שהוגדרה כאיבוד HBeAg בסיום המעקב של Peg-IFN alfa2b, ב-76 חולים שלא הגיבו לטיפול סטנדרטי ב-IFN או Lamivudine. 37 לא הגיבו לטיפול IFN, 17 לא הגיבו ל-Lamivudine, ו-22 לא הגיבו לשני הטיפולים.

כל המשתתפים קיבלו טיפול בן 52 שבועות ב- Peg-IFN alfa2b (100 מיקרוגרם אחת לשבוע), בשילוב עם 100 מיליגרם Lamivudine ביום, או פלסבו. המעקב אחר המשתתפים נמשך 26 שבועות לאחר סיום הטיפול.

13 חולים שלא הגיבו לטיפול קודם ב-IFN (35%), 5 שלא הגיבו לטיפול ב-Lamivudine (29%), ו-4 חולים שלא הגיבו לשני הטיפולים (22%), הגיבו לטיפול ב- Peg-IFN alfa2b.

שילוב Peg-IFN alfa2b עם Lamivudine לא הביא לשיעורי תגובה גבוהים יותר, בהשוואה ל- Peg-IFN alfa2b לבדו, באף אחת מקבוצות המטופלים.

הפקטור המנבא הטוב ביותר לתגובה לטיפול ב- Peg-IFN alfa2b, בחולים שלא הגיבו לטיפול קודם, הינה רמת ALT, הגבוהה פי 4 מהגבול העליון של הנורמה, בתחילת הטיפול. 53% מהחולים עם רמת ALT כזו הגיבו לטיפול ב- Peg-IFN alfa2b, בהשוואה ל-20% מאלו עם רמת ALT נמוכה יותר בתחילת הטיפול.

Am J Gastroenterol 2006;101:2523-2529.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה