מתן של מס’ עירויים של levosimendan קשור לשיפור בנפח וגודל חדר שמאל (Heart )

מס’ עירויים חוזרים של levosimendan (סימדקס) משפרים את הביצועים של החדר השמאלי של הלב והם משיגים גם אפקטים משופרים במטופלים עם אי ספיקת לב – כך עולה ממחקר יווני המדווח במהדורת דצמבר של Heart .

ע”פ החוקרים, מחקרים קודמים רמזו שבהשוואה לדופמין או פלצבו, עירוי אחד של 24 שעות של ה-levosimendan מוביל להפחתה של תחלואה ותמותה קצרת טווח. התכשיר עובד כ-calcium sensitizer בשונה מהעלאת רמות פנים תאיות של סידן כפי שמתבצע בתרופות האינוטרופיות הותיקות.

כדי לבחון את האפקט של מתן מס’ עירויים של levosimendan  החוקרים עקבו אחר 25 מטופלים עם אי ספיקת לב. הם חולקו באופן אקראי ל-5 עירויים של 24 שעות בהפרש של 3 שבועות, או פלצבו. המטופלים היו תחת ניטור לפני ואחרי כל עירוי , ולאחר העירוי האחרון למשך 30 יום.

נמצא שבקבוצת הטיפול הפעיל היתה ירידה מובהקת במימדי הקצה הסיסטולי והדיאסטולי ובמדדי נפח.

הייתה גם ירידה מובהקת ברמת הסמן האינפלמטורי N-terminal B-type natriuretic pro-peptide וב-C reactive protein  ו-  interleukin 6 . שינויים אלה לא נצפו בקבוצת הפלצבו.

החוקרים מציינים שגישה זו נראית כמחזירה לאחור את השינויים המבניים הנגרמים מכשל לב, וזאת ללא העלאת מרקרים של פגיעה בשריר הלב או תופעות חריגות המשפיעות על הסטוס הלבבי המטבולי.

למרות שההשפעות הקליניות ארוכות הטווח אינן ידועות עדיין, החוקרים מסיקים שאסטרטגיה טיפולי זו נראית כמבטיחה כחלופה לפרוצדורות התערבותיות שמטרתן להאט או לעצור את התקדמות אי התפקוד הלבבי במטופלים עם אי ספיקת לב מתקדמת.

לדיווח במדסקייפ

Heart 2006;92:1768-1772.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה