ניטור תחלואה דמוית שפעת בישראל, דוח עדכון שבועי המעודכן לשבוע המסתיים ב-21.10.06

המרכז הלאומי לבקרת מחלות היחידה לניטור תחלואה חריגה, משרד הבריאות


סיכום



  • טרם בודד העונה נגיף השפעת


  • שיעורי הפניות לרופאי הקהילה בשל תחלואה דמוית שפעת נותרו נמוכים ולא חל בהם שינוי בהשוואה לשבוע שעבר.


  • שיעורי הפניות לרופאי הקהילה ולמיון פנימי בעקבות דלקת ריאות עדיין גבוהים בהשוואה לשנים קודמות.


  • לא חל שינוי משמעותי בסך הפניות למיון ילדים בשל דלקת ריאות, באשפוזים ובתמותה.


  • פעילות השפעת בעולם הינה נמוכה וכוללת נגיפי שפעת מסוג A ו- B. עד כה רוב הזנים שבודדו תואמים לזני החיסון.

תחלואה



  • פניות למרפאות בקהילה של “מכבי שירותי בריאות” (תרשימים 1-4): שיעורי הפניות הגולמיים והספציפיים לגיל בשל תחלואה דמוית שפעת נשארו נמוכים ולא חל בהם שינוי משמעותי בהשוואה לשבוע שעבר. בנוסף לכך, גם בשיעורי הפניות בשל דלקת  בדרכי הנשימה העליונות לא חל שינוי משמעותי בהשוואה לשבוע שעבר. לעומת זאת, שיעורי הפניות הגולמיים והספציפיים לגיל בשל דלקת ריאות ממשיכים להיות גבוהים בהשוואה לשנים קודמות, ללא שינוי משמעותי בשבועות האחרונים.

פניות למרפאות בקהילה (מכבי שירותי בריאות)



  • פניות למיונים בבתי חולים של “שירותי בריאות כללית” (תרשימים 5-6): סך הפניות למיון פנימי בשל דלקת ריאות עדיין גבוה בהשוואה לשנים קודמות, אך ניתן לראות כי פער זה מצטמצם. לעומת זאת, סך הפניות למיון ילדים בשל דלקת ריאות דומה לשנים קודמות ולא חל שינוי משמעותי בהשוואה לשבוע שעבר. כמו כן, לא נצפה שינוי בסך הפניות למיון בעקבות דלקת בדרכי הנשימה העליונות.יש לשים לב שהדיווחים על פניות למיונים של בתי חולים של הכללית לפי אבחנות התחילו באופן מלא יחסית  מחודש ספטמבר 2004, ועל כן העקומה אשר מתארת את שנת 2004/05 הינה חסרה.

פניות לחדרי מיון (משרד הבריאות)



  • אשפוזים (תרשימים 7-8): בהשוואה לשבוע שעבר לא חל שינוי באחוז תפוסת המיטות הממוצע במחלקות הילדים ובמחלקות הפנימיות בכלל בתי החולים ובאחוז המונשמים ביחס לתפוסה הכוללת בכלל בתי החולים.

אשפוזים


תמותה



  • מקרי תמותה בקהילה מכל הסיבות, מחוז ת”א (תרשים 9): מספר הנפטרים המצטבר מכל הסיבות הינו נמוך במעט בהשוואה לזה שנצפה בשנים קודמות. (מבוסס על נתוני מחוז ת”א כמדד לתמותה כללית).

תמותה כללית מחוץ לבתי חולים (מחוז ת”א)



  • תמותה ארצית מדלקת ריאות בהתבסס על מודל צפי עונתי (תרשים 10):  מאמצע חודש אוגוסט ואילך אחוזי מקרי המוות כתוצאה מדלקת ריאות מכלל מקרי המוות נעים סביב הצפי העונתי. (הנתונים עדכניים לשבוע המסתיים ב-9.9.06 ולקוחים מהדיווחים של המחלקה לאפידמיולוגיה, משרד הבריאות).

תמותה מדלקת ריאות (המחלקה לאפידמיולוגיה)

בידוד הנגיף במעבדה



  • אבחנת שפעת במעבדה (תרשימים 11-12): הניטור המעבדתי של נגיפי השפעת בשיתוף מרפאות הניטור הסנטינליות החל באופן חלקי בשבוע שעבר, כאשר 2 דגימות אשר נשלחו על ידי מרפאות בחיפה ובית שמש נמצאו שליליות לשפעת A או B (נתונים מהמעבדה המרכזית לנגיפים). הניטור יפעל באופן מלא, בעזרת 17 מרפאות זקיף, החל משבוע הבא.

בידוד הנגיף (מעבדה מרכזית לנגיפים, תה”ש)


פעילות שפעת בעולם

על פי דיווחי ה- CDC האמריקאי, ה- EISS האירופאי וה- WHO מסתמן כי פעילות השפעת היינה נמוכה ברחבי העולם וכוללת את נגיפי השפעת מסוג A (הן H1 והן H3) ו- B. רוב הזנים שבודדו בעולם מתחילת הקיץ ועד כה תואמים לזני החיסון.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה