doxycycline יעיל בטיפול בלימפומה של העין (מתוך J Natl Cancer Inst)

מחקר חדש חושף, כי doxycycline הינו טיפול מהיר, בטוח ויעיל ב- ocular adnexal lymphoma (OAL) מסוג ה- MALT, הן במחלה ראשונית והן במקרים של הישנות.

על אף ש-OAL קטלני רק לעיתים רחוקות, ולעיתים ניתן לניהול ע”י מעקב דרוך בלבד, לעיתים תכופות הוא דורש טיפול, בשל העובדה שיכול לגרום לתסמינים, המפריעים לאיכות החיים של החולה.

עפ”י דיווחי החוקרים, קיים קשר חזק בין OAL וזיהום ע”י Chlamydia psittaci. הקשר לכלמידיה מעלה את האפשרות שאנטיביוטיקה עשויה להיות יעילה בחולי OAL, כפי שהוכח במקרים של MALT lymphoma בקיבה, שבה חיסול של הליקובקטר פילורי הוא כיום בגדר נורמה.

במסגרת המחקר 27 חולים, הסובלים מ- OAL, טופלו בקורס של 3 שבועות של doxycycline. חמישה עשר מהחולים היו מאובחנים חדשים, ו-12 חוו הישנות של OAL.

במהלך מעקב חציוני של 14 חודשים, בשישה חולים הייתה נסיגה מלאה של הגידול ובשבעה הייתה נסיגה חלקית של הגידול, עם תגובה כוללת של 48%.

שיעור ההישרדות ללא מחלה לשנתיים עם טיפול ב- doxycycline היה 66%.

לציין, שנסיגה בלימפומה נצפתה ב-7 מתוך 11 חולים (64%) החיוביים ל- C. psittaci, וכן ב-6 מתוך 16 חולים (38%) שהיו שליליים לחיידק. התגובות שנראו בחולי OAL, שהיו שליליים ל- C. psittaci מראות, כי doxycycline יכול לשמש בכל חולי OAL ללא תלות בזיהום ע”י כלמידיה, ומעלות שאלות לגבי תפקידם של מיקרואורגניזמים אחרים שרגישים ל- doxycycline בפתוגנזה של OAL.

J Natl Cancer Inst 2006;98:1348-1349,1375-1382

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה