פרוצדורת IDET יעילה ובטוחה בטיפול בכאבי גב תחתון על רקע בעיות בדיסק (Pain Medicine )

מטה אנליזה שבחנה את יעילות הטיפול ב-(Intradiscal Electrothermal Therapy (IDET באמצעות ניתוח תוצאות של 17 מחקרים קלינים מדגימה כי מטופלים הסובלים מכאבים כרונים בגב התחתון על רקע הפרעות בדיסק, נהנים מירידה משמעותית ברמת הכאב ובשיפור בתפקוד הפיסיקלי שלהם, כמו גם מירידה בשיעור הסיבוכים הנלווים.

המחקר מוצג במהדורת יולי-אוגוסט של העיתון Pain Medicine מטעמה של האקדמיה האמריקאית לרפואת כאב.

המטה אנליזה הקיפה למעלה מ-500 אנשים שטופלו באמצעות IDET והיו במעקב לאחר מכן למשך 6-24 חודשים.

החוקרים מסיקים שטכנולוגית ה-IDET עשוייה לשפר באופן מובהק את איכות החיים של מטופלים הסובלים מכאבי גב תחתון הקשורים לבעיות/פריצות דיסק.

נעשה שימוש במחקר בסרגל כאב ויזואלי (VAS ) , ובמדד כאב גופני (Bodily Pain -BP ) , ובתפקוד פיסיקלי (PF) כפי שהוערך מתוך שאלוני איכות חיים מסוג SF-36 ואינדקס אי התפקוד ODI , ובכל המדדים הללו נמצא שה-IDET משיג שיפור מובהק. 

במדד ה-VAS נמצאה ירידה של 2.9 נקודות לאחר הטיפול, ושיפור של 21 נקודות ב-BP. השיפורים הללו לוו גם בירידה בשיעור הסיבוכים הנלווים לתופעת כאבי הגב על רקע בעיות בדיסק.

שיטת ה-IDET מבוצעת בטכניקה פולשנית מזערית, והיא למעשה פרוצדורה ניתוחית ללא צורך באישפוז. הטכניקה מיועדת למטופלים עם כאבי גב תחתון על רקע בעיות בדיסק אשר טיפולים רפואיים לא פולשניים לא הועילו.

במהלך הפרוצדורה מבוצע חימום ישיר ומבוקר של הדיסק הפגוע. החום גורם לכיווץ והתעבות חוטי הקולגן בתוך מחיצת הדיסק, וצורבים את עצב הקצה הקטן הגורם לכאב ועשוי לגרום גם לסגירת הסדק והקרע.

הפרוצדורה מבוצעת תוך פחות משעה, והיא נחשבת לבטוחה עם שיעור נמוך של סיבוכים. מאז 1998, מעל 60 מאמרים פורסמו על הטיפול ב-IDET אשר תומכים ביעילות ובטיחות הפרוצדורה.

לכתבה ב-docguide

Pain Medicine, Volume 7 Page 308  – July/August 2006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה