ירידה בשכיחות זיהומי פטריות בעיניים בעקבות קריאה להפסקת השימוש בתמיסת עדשות מגע ReNu (מתוך JAMA)

ממחקר חדש עולה כי הקריאה של חברת Basuch & Lomb Inc להפסקת השימוש בתמיסת עדשות המגע הפופולרית בחודש מאי, עצרה את התפשטות זיהומי עיניים פטריתיים חמורים, אך מדענים מארה”ב עדיין אינם יודעים מה גרם להתפרצות.

מדענים ב-CDC אינם מאמינים כי כשלי היגינייה בלבד יכולים להסביר את העליה המהירה לאחרונה במקרי Fusarium Keratitis. מומחי CDC די בטוחים כי ההתפרצות הסתיימה.

הזיהום העיני נדיר אך עלול לגרום עד לעיוורון ולכן Bausch & Lomb הזדרזו לעצור את המשלוחים של תמיסות ReNu באפריל. Bausch פירסמו אזהרה גלובאלית מפני השימוש במוצר בחודש מאי.

קבוצת מקרים התפרסמה לראשונה בסינגפור והונג קונג מוקדם יותר השנה והמוצר הוסר מהמדפים באזורים אלו בפברואר.

מומחי CDC באטלנטה ערכו את המחקר בכדי לקבוע את הפעילויות הספציפיות, שמירה על היגיינה והמוצרים הקשורים בזיהומים. נכון ל-30 ביוני, החוקרים זיהו 164 מקרים מאושרים של Fusarium Keratitis. 94% מהם (154) השתמשו בעדשות מגע רכות.

החולים היו מ-33 מדינות וכ-34% מהם נזקקו להשתלת קרנית.

מהמחקר עולה כי למרכיבי עדשות מגע היה סיכוי גדול יותר פי 20 להשתמש בתמיסת Renu של Bausch & Lomb עם עדשות MoistureLoc יותר מכל תמיסה אחרת. מומחי CDC ממשיכים לעקוב אחר הדיווחים וטוענים כי האיום ל-34 מליון מרכיבי עדשות המגע בארה”ב הינו קטן מאוד.

מתוצאות המחקר בו נבדקו דגימות של התמיסה מהמפעלים, מחסנים, בקבוקים שהוחזרו ודגימות אחרות, עולה כי הזיהום אינו בתמיסה, וככל הנראה נבע ממקור חיצוני, כמו ביתו של הצרכן.

אך מהמחקר עולה כי לא ייתכן כי כשלי היגיינה לבדם גרמו להתפרצות, והמומחים קובעים נחרצות כי אין ספק כי לא מדובר בהיגיינה בלבד. עם זאת, המומחים ציינו כי מספר חולים השתמשו בתמיסות ישנות שנותרו בתיק עדשות המגע והזהירו מפני כך.

JAMA 2006;296;953-963.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה