אינפליקסימאב מאט התקדמות רדיוגרפית של דלקת מפרקים ספחתית (מתוך Annals of the Rheumatic Diseases)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי טיפול באינפליקסימאב (REMICADE) מאט את ההתקדמות של נזק מבני במטופלים עם דלקת מפרקים ספחתית (psoriatic arthritis). המחקר פורסם בכתב העת לתולדות המחלות הראומטיות (the Annals of the Rheumatic Diseases).

החוקרים הסבירו כי מעכבי TNF, ובכללם אינפליקסימאב ואתאנרספט (ENBREL), הודגמו כיעילים בטיפול בדלקת מפרקים ספחתית, אולם עד עתה לא הובהר האם טיפול באינפליקסימאב משפיע על התקדמות המחלה.

החוקרים ניתחו את הממצאים הרדיוגרפיים של 72 מטופלים עם דלקת מפרקים ספחתית במסגרת ה- Infliximab Multinational Psoriatic Arthritis Controlled Trial(IMPACT).

החוקרים דיווחו כי הניקוד הרדיוגרפי הכללי (תוך שימוש בשיטת הניקוד המתוקנת לדלקת מפרקים ספחתית על פי van der Heijde-Sharp) השתפר במידה משמעותית מתחילת המחקר לשבוע ה-50, בידיים וברגליים, וכך גם ניקוד ה- erosion scores.

השיפורים ב- erosion scoresובניקוד המתוקן על פי van der Heijde-Sharp היו דומים במטופלים שקיבלו אינפליקסימאב לאורך השנה ובמטופלים שהחלו טיפול באינפלקסימאב בשבוע ה-16, ציינו החוקרים.

ניקוד היצרות מרווח המפרק השתפר בידיים וברגליים גם יחד ובידיים בשתי קבוצות הטיפול, כך עולה מהדיווח, אולם ניקוד היצרות מרווח המפרק ברגליים השתפר יותר, ובמידה משמעותית, במטופלים שקיבלו אינפליקסימאב למשך כל השנה.

יותר מ-80% מהמטופלים לא חוו הרעה באף לא אחד מהמדדים הרדיוגרפיים במהלך השנה, הדגישו החוקרים.

החוקרים סיכמו באומרם כי תוצאות הניתוח של המידע ממחקר IMPACT מצביעות על אפשרות לשינוי בהיבט של הנזק המבני של דלקת מפרקים ספחתית תחת טיפול באינפליקסימאב, וכי התקדמות הנזק המבני כפי שנמדדה על פי הערכה רדיוגרפית נעצרה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Ann Rheum Dis 2006;65:1038-1043.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה