Botulinum-A Toxin מקל על תסמיני Overactive Bladder (מתוך J Urology)

ממחקר חדש עולה כי זריקות Botulinum-A Toxin (BTX-A) לשריר Detrusor מקלות על תסמיני Overactive Bladder (OAB) אידיופטי.

זריקות BTX-A לשלפוחית מהוות אופציית טיפול חדשה בחולים עם OAB רפרקטורי לטיפול קונבנציונאלי, דוגמאת פיזיותרפיה ותרופות אנטי-כולינרגיות.

בנוסף, כעת קיימת אפשרות טיפול יעילה בחולים הסובלים מתופעות לוואי או התוויות-נגד לטיפול באנטי-כולינרגים, כמו גלאוקומה.

החוקרים בדקו את יעילות ובטיחת זריקות BTX-A בקרב 100 חולים עם OAB אידיופטית, חמורה, שלא הגינה למינונים המקסימליים של תרופות אנטי-כולינרגיות.

סה”כ, 88% מהחולים הראו שיפור בתסמינים ומדדי אורודינמיקה לאחר 4 ו-12 שבועות מזריקות BTX-A. דחיפות מתן שתן נעלמה לחלוטין ב-72% מהמטופלים בתוך 5 ימים מהטיפול, ובריחת שתן נעלמה ב-80% מהמקרים עד שבוע 12.

לאחר הטיפול, באף אחד מהמטופלים לא נרשמה קיבולת מקסימלית של השלפוחית נמוכה מ-100 מ”ל בבדיקת ציסטומטר. לאחר 4 ו-12 שבועות נרשם שיפור משמעותי בקיבולת המקסימלית של השלפוחית ובצורך הראשון לנפח התרוקנות. שיפורים אלו עמדו בקורולציה ישרה עם הקלה על התסמינים.

טיפול BTX-A הביא לשיפור בכל מדדי התכיפות הקשורים באיכות החיים, ושיפורים אלו נשמרו עד 9 חודשים לאחר הטיפול. רק 8 חולים נזקקו להזרקה חוזרת של BTX-A, וכל היתר הביעו נכונות לעבור זריקה שניה במקרה שהיעילות תדעך.

החוקרים טוענים כי למיטב ידיעתם, מדובר במחקר הראשון שזיהה יעילות כה גבוהה למינון נמוך (100 U) של זריקות BTX-A לשריר Detrusor בקבוצה גדולה ואחידה של חולים עם OAB אידיופטי.

זריקות BTX-A מהוות טיפול קו שני במקרי OAB, והן ישמשו רק לאחר שכל אפשרויות הטיפול הקונבציונאליות נכשלו. חולים עם פיברוזיס של דופן שלפוחית השתן והיענות ירודה או קיבולת ירודה אינם מתאימים לטיפול BTX, מאחר שכמעט ואינם זוכים לשיפור בעקבות הטיפול.

J Urology 2006;176:177-185.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה