השפעות קירור מקומי על שריר הלב (J Card Surg)

מצוקה נשימתית בעקבות ניתוח לב היא סיבוך מסוכן, במספר מקרים הבעיה נובעת מנזק לעצב Phrenic עקב חשיפתו לקור לאחר הצבת מעקף לב-ריאה היפותרמי או מקורר.

חוקרים השוו בין שתי שיטות להגנה על שריר הלב Shallow Technique (ST), בה מטפטפים ומסירים במהירות תמיסת סיליין קרה מהאפיקרדיום, לעומת מעקף לב-ריאה מעט היפותרמי ביחד עם Iced Slush.

במחקר השתתפו 240 חולים שעברו ניתוח לב אלקטיבי. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ST (קבוצה א’) או Iced Slush (קבוצה ב’). החוקרים העריכו את שכיחות הפגיעה בעצב Phrenic לאחר הניתוח (תנועה אבנורמלית של הסרעפת יחד עם שינויים בהולכה עצבית).

החוקרים עקבו אחרי המשתתפים במשך 6 חודשים.

מניתוח התוצאות עולה כי שכיחות הפגיעה בעצב Phrenic וכשלון אקסטובציה היו שכיחים יותר בקבוצה ב’ (P=0.009, P=0.034, בהתאמה), אך לא היה הבדל בעל משמעות סטטיסטית במשך השהות הממוצע ביחידה לטיפול נמרץ.

פקטורים בלתי-תלויים לפגיעה בתפקוד Phrenic היו סכרת ו-Iced Slush, בעוד שהוצאת Internal Thoracic Artery היתה גורם סיכון משמעותי בקרב החולים בקבוצה ב’. רק ב-30% מהמטופלים בקבוצה ב’ שסבלו מהסיבוך נשמרה ההפרעה בתפקודי הסרעפת לאחר 6 חודשים.

לסיכום, נראה כי ST מורידה את שכיחות הפגיעה בעצב Phrenic לאחר ניתוח, ועשויה להגן בעיקר במקרים שהניתוח כולל את הוצאת Internal Thoracic Artery. יש לקחת זאת בחשבון בפרוטוקולי הטיפול להגנה על שריר הלב.

J Card Surg 2006;21:357-362

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה