חסר Cathelicidin מעלה את הסיכון ל-Eczema Herpeticum (מתוך J Allergy Clin Immunol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חסר Cathelicidin הומני, פפטיד אנטי-מיקרוביאלי, מעלה את הפגיעות ל-Eczema Herpeticum בחולים עם Atopic Dermatitis (AD).

ידוע כי Eczema Herpeticum מופיעה בחלק מחולי AD, בעקבות התפשטות זיהום Herpes Simplex Virus (HSV). הסיבה המדויקת בגללה חולים מסוימים יפתחו את המחלה אינה ברורה.

במחקר הנוכחי, החוקרים בדקו את פעילות Cathelicidin בתנאי מעבדה ובעכברים. בנוסף, רמות Cathelicidin נמדדו בדגימות ביופסיית עור מ-10 חולי AD ללא זיהום עורי ב-HSB ומ-10 חולים עם Eczema Herpeticum.

החוקרים מצאו קשר משמעותי בין Cathelicidin ובין פעילות anti-HSV משמעותית בתנאי מעבדה ברמות פיזיולוגיות. יתרה מזאת, שיעורי הרפליקציה של HSV-2 בעור היו נמוכים יותר בעכברים Wild Type בהשוואה לאלו עם חסר Cathelicidin.

בקבוצת החולים, ביטוי עורי של Cathelicidin היה נמוך יותר בנבדקים עם Eczema Herpeticum בהשוואה לנבדקים ללא זיהום HSV. החוקרים מציינים כי קיים קשר הפוך בין ביטוי Cathelicidin ובין רמות IgE בסרום.

מהנתונים עולה כי דרושים מחקרים נוספים לבדוק אם הגדלת ביטוי Cathelicidin בעור של חולי AD עשויה לסייע במניעת Eczema Herpeticum ובאתגר הנובע מהזיהום במחלת העור הזו.

J Allergy Clin Immunol 2006;117:836-841

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה