האם חשיפה מוקדמת במהלך החיים לאבק מגנה מפני אסתמה? (מתוך Journal of Allergy and Clinical Immunology)

ממחקר חדש, שפורסם ב- Journal of Allergy and Clinical Immunology, עולה כי חשיפת ילדים מוקדם במהלך החיים לאבק ולגורמים מיקרוביאלים אחרים יכולה להגן עליהם מפני התפתחות אסתמה.

בתחילה, החוקרים העריכו חשיפה של ילדים למיקרוביאלים בגיל שלושה חודשים ואז עקבו אחר הילדים, שלכולם הייתה אימא אטופית ושחיו בהולנד, עד גיל 4. מיקרוביאלים הם חלקיקים קטנים נשאפים שהיו או הינם גורמים חיים.

במהלך 4 שנות מחקר החוקרים ניטרו את התפתחות סנסיטיזציה אטופית (היכולה לגרום לאלרגיות), את אסתמה המאובחנת על ידי רופא ואת הצפצופים בקרב הילדים. בנוסף, החוקרים מדדו אבק ברצפת חדר המגורים ומזרוני הילדים בגיל שלושה חודשים, רמות בסרום של IgE עבור אלרגנים נפוצים בגיל שנה ושוב בגיל ארבע שנים, ואספו מידע שנתי הקשור לאם הילדים פיתחו אסתמה או לא. לקבוצה רנדומלית של משתתפים ניתנו מזרונים לא חדירים לקרדית וכיסויי כריות, ולקבוצה האחרת ניתן פלצבו של מזרון כותנה וכיסויי כריות.

בעוד שרמות המיקרוביאלים במזרונים היו נמוכות ולא נקשרו עם אלרגיה, עם אסתמה המאובחנת על ידי רופא או עם צפצופים, המחקר הראה שרמות של אבק ומיקרוביאלים אחרים על הרצפה היו בקורולציה לרמה נמוכה של התפתחות אסתמה עד גיל 4. לקבוצת החשיפה הכי גבוהה הייתה רמה נמוכה של אסתמה וצפצופים, אפילו כשהחוקרים עשו תיקונים לנוכחות של חיות בבית, לשימוש אנטיביוטי, ללחות וכו’.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה