האם טיפול אינדוקציה ב-Infliximab בשילוב עם Thiopurines מעכב רילפס בקרוהן תלוי סטרואידים (מתוך Gastroenterology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אפריל של Gastroenterology, עולה כי טיפול אינדוקציה ב- Infliximab בקונוגציה עם azathioprine (AZA) ו-6-mercaptopurine (6-MP) תורם להגעה לרמיסיה ומוריד חשיפה לסטרואידים במחלת קרוהן התלויה בסטרואידים.

טיפול ב – Infliximab בשילוב עם AZA/6-MP יותר אפקטיבי מטיפול ב- AZA/6-MP בלבד במחלת קרוהן, שתלויה בסטרואידים.

במחקר השתתפו 113 נבדקים עם מחלת קרוהן תלוית סטרואידים אקטיבית במתינות. הנבדקים חולקו רנדומלית לקבלת Infliximab (5 mg/kg בשבועות 0, 2 ו-6) או פלצבו. בנוסף, כל החולים טופלו עם מינונים קבועים של AZA/6-MP במהלך שנת המחקר.

התוצאה העיקרית, רמיסיה של המחלה ללא סטרואידים (על פי ניתוח של intent-to-treat), הייתה גבוהה יותר משמעותית בקרב קבוצת החולים, שקיבלו Infliximab בהשוואה לקבוצת הפלצבו (57% מול 29%).

Infliximab  כמעט הכפיל את שיעור הרמיסיה לאחר 12 שבועות מ-38% בקבוצת הפלצבו ל-75% בקבוצת ה- Infliximab ובשבוע ה-52 מ-22% בקבוצת הפלצבו ל-40% בקבוצת ה- Infliximab.

בלי להתחשב אם הנבדקים נכשלו בעבר בטיפול ב- AZA/6-MP או שלא טופלו לפני כן ב- AZA/6-MP, שיעור ההצלחה היה גבוה משמעותית יותר בקבוצת ה- Infliximab בשבועות 12 ו-24. למרות זאת הופיע איבוד יעילות בקבוצת ה- Infliximab בקרב חולים שבעבר נכשלו בטיפול ב- AZA/6-M. בשבוע 52 רק 27% מחולים אלה עדיין היו ברמיסיה בהשוואה ל-52% של חולים, שלא טופלו לפני כן ב- AZA/6-MP.

מחקר זה מציע, שטיפול אינדוקציה ב- Infliximab בקונוגציה עם AZA/6-MP מעכב, אך לא מונע רילפס במחלת קרוהן תלוית סטרואידים.

חולים שלא טופלו לפני כן ב- thiopurines, כאלה שהינם צעירים (מתחת לגיל 26), וכאלה שיש להם קרוהן בקולון מרוויחים מטיפול זה.

האם מתן קבוע של Infliximab בשילוב עם AZA-MP יותר יעיל? תשובה לכך נדע רק בשנת 2007, בנתיים אם נותנים לחולה תלוי סטרואידים Infliximab יש לתת גם azathioprine.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה