שכיחות, תבניות ומניעת ניתוחים במקום הלא נכון (מתוך Archives of Surgery)

ניתוח במקום לא נכון הוא נדיר ופרופורציה ניכרת של מקרים אלה אינה ניתנת למניעה על ידי פרוטוקולים נוכחים של ווידוא איבר.

המחקר חקר סדרת מקרים וסקר של פרוטוקולים של ווידוא איבר בבתי חולים ובחברות ביטוח המטפלות ברשלנות רפואית. המקרים דווחו לחברות הביטוח בין השנים 1985-2004.

המשתנים שנבדקו היו שכיחות, מאפיינים וגורמים לניתוח במקום לא נכון ומאפיינים של פרוטוקולים של ווידוא איבר.

מתוך 2,826,367 ניתוחים במהלך תקופת המחקר, זוהו 25 ניתוחים במקום לא נכון שלא בעמוד שדרה, כלומר שכיחות של 1 מתוך 112,994 ניתוחים (רוווח בר סמך 95%, 1 מתוך 76,336 ל- 1 מתוך 174,825). רישומים רפואים היו זמינים לסקירה ב-13 מקרים. בין המקרים האלה, נזק לחולה היה תמידי משמעותי במקרה אחד, נזק זמני גדול בשני מקרים ונזק זמני קטן או נזק זמני לא משמעותי ב-10 מקרים. במקרים אופטימיליים, פרוטוקול Healthcare Organizations Universal יכול היה למנוע 8 מקרים מתוך ה-13 (62%). הפרוטוקולים בבתי החולים שונים זה מזה משמעותית. חלקם מורים ל-2 עד 4 פרסונלים לבצע 12 בדיקות נפרדות בממוצע של אתרי הניתוח (בין 5-20). 5 פרוטוקולים אחרים דורשים סימון של אתר הניתוח במקרים המערבים איברים או מבנים שאינם בקו האמצע.

לסיכום, לא מתקבל שיהיו ניתוחים באיברים לא נכונים, אך הם עדיין קורים לעיתים נדירות ופגיעה גדולה בשל ניתוחים אלה נדירה עוד יותר. פרוטוקולים של ווידוא איבר נוכחים יכלו למנוע רק שני שליש מהמקרים שנבחנו. פרוטוקולים רבים מערבים מורכבות ניכרת ללא יתרון ברור נוסף.

לידיעה ב- Archives of Surgery

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה