הממשלה מאשרת פשרה של הרחבת הסל ב-310 מיל’ ש”ח

הממשלה החליטה על הרחבת סל הבריאות בהיקף כספי של 310 מיל’ ש”ח. החלטה זו מייצגת פשרה בין המלצות הועדה אשר הציגו רשימה המסתכמת בכ-467 מיל’ ש”ח לבין דרישת האוצר שלא לחרוג מעל ה-200 מיל’ ש”ח שהוקצבו ע”י ועדת חריגים לצורך זה.

לדיווח המלא באתר הארץ

בשעת העלאת כתבה זו אין עדיין מידע ברור לגבי הרשימה הסופית של התרופות והטכנולוגיות שתכלל בסל בעקבות ההחלטה הזו. יש להניח שהתרופות והטכנולוגיות המופיעות בסוף הרשימה (ממס’ 25 ומעלה ? )  שהציגה הועדה לא יכללו בסופו של דבר בסל. אולמרט טרח להדגיש בהודעתו שההרצפטין (המופיעה פעמיים ברשימה – מיקום 6 ל-350 נשים בסיכון גבוה לחזרה של סרטן שד, ו מס’ 25 , לעוד 235 נשים בסיכון נמוך יותר לחזרה של סרטן השד)  יכלל בסל. אם אכן ההרצפטין יכלל בשתי ההתוויות, אז לפי הפירסומים הקודמים, תקציב ההכללה של הרצפטין, כ-125 מיל’ ש”ח יהווה למעלה משליש מכלל תקציב הרחבת הסל. נתון מדהים בהתחשב בכך שהאינדיקציה הזו טרם אושרה באופן רשמי, ושלמרות ההרחבה המשמעותית של היקף השימוש וההתוויה בתרופה,  לא דווח על כל דרישה להפחתת מחיר משמעותית מהיצרן/משווק, חברת רוש.

גם מבחינת היישום הפרקטי של הכללת התרופות והטכנולוגיות לא ברור אם כל הרשימה הסופית שתאושר תכלל מייד או שלתרופות הנמצאות ברשימה בקו שמעל ה-200 מיל’ ש”ח שכבר אושרו, יהיה צורך להמתין לאישור התקציב של הממשלה החדשה. יש לקוות כמובן שהחשבונאות הממשלתית תהיה מספיק יצירתית כדי להתגבר על האילוץ הביורקרטי ולאפשר שימוש מלא בתרופות ובטכנולוגיות שנכללות ברשימה הסופית, מייד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה