האם דלקת כרונית בערמונית יכולה להדליק קרצינוגנזיס?

דלקת כרונית של הערמונית יכולה להעלות משמעותית את הסיכון לסרטן ערמונית ע”פ מחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-97 של American Association for Cancer Research.

קיים קשר בין דלקת ומספר סוגים של סרטן, אך טרם הוברר אם דלקת פרוסטטה כרונית תורמת להתפתחות סרטן ערמונית.

במחקר נבדקו 177 ביופסיות מחט ראשוניות וביופסיות מעקב של ערמונית, שנלקחו מגברים עם פרמטרים קליניים חשודים לממאירות. לגברים היה רמות לא תקינות של PSA בסרום ו/או בדיקה רקטלית לא תקינה. הביופסיות נבדקו לקיום דלקת ולהיקף שלה.

מתוך 177 הביופסיות הראשוניות נצפתה דלקת כרונית ב-144 (81%). 29 (20%) מהביופסיות הראשוניות עם דלקת כרונית הראו אדנוקרצינומה בהשוואה ל-10 (30%) מתוך 33 ביופסיות ראשוניות ללא דלקת.

ב-84 ביופסיות מעקב, שנלקחו תוך 5 שנים מחולים, שהראו בהתחלה דלקת כרונית בערמונית, אובחנו 29 מקרי סרטן ערמונית חדשים. בניגוד חד לכך היו רק 2 מקרים חדשים של אדנוקרצינומה (6%) בקבוצת ה-33 גברים ללא דלקת בביופסיה הראשונית.

כצפוי, הייתה קורולציה משמעותית בין רמת ה-PSA בסרום לבין Grade הדלקת. ממידע זה עולה כי קיים קשר חזק בין דלקת כרונית בערמונית לבין התפתחות גידולים סרטנים וטרום סרטנים באפיתל הפרוסטטה.

מחקר זה מעלה שתי שאלות, האחת, האם החולים, שבביופסיה הראשונית שלהם לא הראו זכר לסרטן, אך נמצאה דלקת כרונית, צריכים מעקב יותר צמוד או אפילו ביופסיה מחודשת. והשנייה, האם חכם להמליץ על watchful waiting לחולים אלה כאשר אדנוקרצינומה ב-Grade נמוך מתלווה לדלקת כרונית.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה