רמות צריכת ויטמין D בהריון קשורות בקשר הפוך לסיכון לאסתמה בצאצאים (American Academy of Allergy, Asthma and Immunology )

צריכה גדולה יותר של ויטמין D במהלך ההריון עשוייה להפחית את הסיכון ל”ציפצופים” ואסתמה בצאצא במהלך תקופת הילדות המוקדמת שלו. כך עולה ממחקר שהוצג במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה שהתקיים במיאמי, פלורידה.

החוקרים ציינו שחסר בויטמין D ואסתמה נפוצים בחלק הצפון מזרחי של ארה”ב, דבר שהביא להשערה שיש קשר בין השניים. כמו כן, למרות שלויטמין D יש השפעה על המערכת החיסונית, השפעתו על אסתמה לא הייתה ידועה עד כה.

החוקרים עקבו אחר 1306 נשים בהריון שילדו למשך 3 שנים, כשהם עושים שימוש בשאלון צריכה תזונתית כדי להעריך את רמת הצריכה של ויטמין D במהלך ההריון.

במעקב עד גיל שנתיים נמצא קשר ברור בין צריכה מוגברת של ויטמין D וירידה בסיכון ל”צפצופים” ואיבחון ע”י רופא של אסתמה.  

הצריכה הממוצעת של ויטמין D במהלך ההריון הייתה 550 יח’ בינ”ל ליום. בניתוח רב משתנים נמצא שכל עלייה של 100 יח’ בינ”ל בצריכה היומית הייתה קשורה ליחס סיכון של 0.9 להפרעות נשימה/צפצופים מכל סוג בצאצא, כאשר הגדרת ההפרעה נעשתה ע”י האם.

התאמות נוספות לצריכה של פירות, ירקות ודגים לא שינתה את התוצאות, מעירים החוקרים. הקשר ההפוך בין צריכת ויטמין D להפרעות נשימה נמצא גם בצריכה בתזונה רגילה וגם בתוספי תזונה.

החוקרים אף ציינו שניתוח ראשוני של הנתונים לגיל 3 הראו מגמות דומות ואף חזקות יותר. החוקרים סבורים שיש צורך בהמשך המעקב לאורך זמן כדי לבחון אם השפעת צריכת ויטמין ה-D המוגברת בהריון תמשך גם בגיל צאצאים מבוגר יותר.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: יש לזכור כמובן שמדובר במחקר תצפיתי (שאף טרם פורסם בכתב עת מדעי אלא הוצג בכנס בלבד…) ולא התערבותי ולכן צריך לקחת את התוצאות בזהירות הראוייה. עם זאת, כדאי לציין שלפני כחודש פירסמנו כאן מאמר מה-LANCET שדיווח על הקשר בין צריכת ויטמין D לסיכון לאוסטיאופורוזיס. במחקר זה ההמלצות היו להקפיד על צריכה מספקת של ויטמין D , בעיקר אם הטרימסטר האחרון הוא בחודשי החורף, שבו החשיפה לשמש נמוכה יותר.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה