יעילות הויטמינים B, C ו- E עבור תינוקות שנולדים לאימהות שנמצאו חיוביות ל- HIV-1 (פדיאטריקס)

תוספי מולטי ויטמינים (המכילים את הויטמינים B, C ו- E) מצידה של האם מפחיתים את הסיכויים לעיכובים בהתפתחות המוטורית בתינוקות שנולדים לאימהות שנמצאו חיוביות ל- HIV במדינות מתפתחות.

ממצאים אלה, תומכים בהמלצות לתת תוספי מזון של מולטי ויטמינים בנוסף לטיפול נוגד רטרו-ווירוסים לנשים בהריון ממדינות מתפתחות שנדבקו ב- HIV-1.

מתן של תוספי מזון נמצא קשור גם לעיכוב בהתפתחות נגיף ה- HIV ולהורדת סיבוכים כגון משקל לידה נמוך מידי, לידה בטרם עת ולידה של עובר מת.

ע”מ לבדוק את הקשר בין הוספה אימהית של מולטי וויטמינים וההתפתחות השכלית והפסיכו מוטורית בילדים שנולדו לאימהות שנמצאו חיוביות ל- HIV-1, אוכלוסיה של נשים שנדבקו ב- HIV-1 קיבלה מינון יומי של אחד מהבאים: ויטמין A לבד, מולטי וויטמין המכיל את הויטמינים B1, B2, B6, niacin, B12, C, E וחומצה פולית, שילוב של שני התוספים או פלצבו.

תקופת הטיפול נמשכה לכל אורך ההיריון וכ- 18 חודשים לאחר הלידה.

החוקרים השתמשו ב”מדד Bayley להתפתחות תינוקות” כדי להעריך את הניקוד הקוגניטיבי והמוטורי בגילאי 6, 12 ו- 18 חודשים ב- 327 תינוקות.

נמדדו האינדקס להתפתחות שכלית (MDI) והאינדקס להתפתחות פסיכו מוטורית (PDI).

התוצאות הצביעו על כך שלתוספת המולטי ויטמין (B,C ו- E, בלי A) הייתה השפעה רבה על הניקוד המוטורי והעלה את ה- PDI.

השפעות המולטי ויטמינים נמצאו שונות בכל תת קבוצה בניסוי ולכן נרמז שילדים שנולדו לאימהות עם מחלה מתקדמת (בעלות רמה גבוהה של משקעים אריתרוציטים), הם אלה שעשויים “להרוויח” מיעילות תוספי המולטי ויטמינים.

צוות החוקרים מצא שתוסף המולטי ויטמין היה בעל השפעה מגנה כנגד עיכובים בהתפתחות המוטורית, אך לא שינה באופן משמעותי את ניקוד ה- MDI.

ויטמין A (לבד או משולב עם המולטי ויטמין) לא השפיע על התפקודים השכלים או הפסיכו מוטורים ולפיכך לא שיפר את הניקוד ב- DPI או MPI.

לדיווח במדסקייפ

Pediatrics 2006;117:216-25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה