Dexrazoxane מצמצם את הפגיעה הלבבית של Mitoxantrone (מתוך Ann Neurol)

ממחקר חדש עולה כי Dexrazoxane, תרופה קרדיו-פרוטקטיבית, סופחת-ברזל, שאושרה לשימוש עם Doxorubicin, מדכאת את הפגיעה הלבבית של Mitoxantrone בחולים הסובלים מטרשת נפוצה.

קשר מנה-תגובה בין Cardiomyopathies זוהה בטיפול בתרופות ממשפחת Anthracycline וAnthracenediones בעלות מבנה דומה, דוגמאת Mitoxantrone.

החוקרים העריכו את השינויים בתפקודי הלב ואת ההגנה הלבבית בעקבות טיפול ב- Dexrazoxane ב-47 חולי MS שהחלו בטיפול ב-Mitoxantrone במינון מצטבר של 48 מ”ג לחודש. 28 נבדקים טופלו ב- Dexrazoxane.

החוקרים דיווחו כי במטופלי Dexrazoxane היתה ירידה קטנה יותר באופן משמעותי במדדי Left Ventricular Ejection Fraction, בהשוואה למשתתפים שלא טופלו בתרופה. השינוי הממוצע מתחילת המחקר עמד על 3.80%- תחת טיפול ב- Dexrazoxane, לעומת 8.55%- ללא הטיפול (P<0.001).

ב-7 מ-19 המשתתפים שלא טופלו ב- Dexrazoxane נרשמה ירידה של 10% ומעלה במדדי LVEF, לעומת זאת, באף אחד ממטופלי Dexrazoxane לא נרשמה ירידה כזו (P<0.001). עובדה זו מדגישה עוד יותר את האפקט המגן של טיפול ב- Dexrazoxane. אף אחד מהמטופלים לא פתיח תסמיני אי ספיקת לב.

לדברי החוקרים, התוצאות מחזקות עוד יותר את ההשערה כי רעילות לבבית תת-קלינית, משנית לטיפול ב-Mitoxantrone, עשויה להיות נפוצה יותר  מנזק לבבי סימפטומטי.

לדבריהם, אם ניתן יהיה לצמצם את הפגיעה הלבבית הקשורה בטיפול ב-Mitoxantrone, למשל בעזרת טיפול ב- Dexrazoxane, ניתן יהיה לשפר את יחס התועלת מול הסיכון, וכך להתגבר על מגבלת המינון הנוכחי של Mitoxantrone, לפחות בנבדקים להם הטיפול עוזר.

הם מדגישים כי יש מקום לבצע מחקר גדול לבדיקת Mitoxantrone עם ובלי Dexrazoxane, לפני שיהיה מקום לשקול שימוש נרחב ב- Dexrazoxane.

Ann Neurol 2006;59:206-209.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה