עישון קשור לסרטן בלוטת הערמונית דרך היפרמתילציה במספר גנים (Cancer)

לפי מחקר חדש, עישון משפיע על ההתקדמות והפרוגנוזה של סרטן בלוטת הערמונית, דרך היפרמתילציה של CpG ((cytosine-phosphorothiolated guanine בגנים הרלוונטים.

מחקרים קודמים כבר הצביעו על קשר חיובי בין עישון וסרטן בלוטת הערמונית, ועל קשר חיובי בין היפרמתילציה של CpG בגנים מסויימים ובין התקדמות של סרטן בלוטת הערמונית.

במחקר הנוכחי השתתפו 164 מטופלים עם סרטן הערמונית (52 מעשנים, 30 עישנו בעבר ו- 82 לא עישנו מעולם) ו- 69 מטופלים עם היפרפלזיה שפירה של הבלוטה.

החוקרים בדקו את המתילציה ב- 3 גנים של הנבדקים, גנים שידוע ממחקרים קודמים כי הם קשורים לסרטן הערמונית APC, GSTP1 ו- MDR1. החוקרים הגדירו ניקוד למתילציה של הגנים בכל דגימה (M-score), והתאימו בין הניקוד למצב העישון ולהתקדמות המחלה.

החוקרים מדווחים, כי ה- M-score היה גבוה באופן מובהק במעשנים, לעומת נבדקים שלא עישנו מעולם. כמו כן, נמצא קשר בין מספר שנות הקופסא של המטופלים ובין ה- M-score בחולי הסרטן וקשר נוסף בין ה- M-score ובין מאפיינים פתולוגיים מתקדמים של הגידולים.

החוקרים הסיקו, כי עישון יכול להשפיע על התקדמות הגידול בערמונית, דרך היפרמתילציה של CpG בגנים הרלוונטים, בתלות בכמות העישון.

Cancer 2006;106:79-86

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה