pentoxifylline וויטמין E מעודדים נסיגה של פיברוזיס המושרה בשל הקרנות (J Clin Oncol)

חוקרים מדווחים כי טיפול באמצעות שילוב של pentoxifylline ו-alpha-tocopherol עשוי ליצור נסיגה של פיברוזיס המושרה בשל הקרנות, אך יתכן כי נדרש טיפול ארוך-טווח בכדי לשמור על התועלת.

אחת החוקרות, ד”ר Delanian, מסבירה כי כאשר הקרינה באה במגע עם רקמה מכל סוג שהוא, נוצר פיברוזיס, ושנים לאחר מכן עלול להיווצר גם נקרוזיס. רוב הרופאים טוענים כי מדובר בתהליך בלתי-הפיך, אך במחקר זה נמצא טיפול מועיל בהפחתת חלק מהסיבוכים הללו.

בכדי לקבוע את שיעור התגובה המירבי ואת משך הזמן הדרוש לקבלת תגובה במתן משולב של pentoxifylline וויטמין E,ערכו החוקרים מחק רטרוספקטיבי בקרב 44 נשים הסובלות מפגעים פיברוטיים מרוחקים שנגרמו בשל טיפולי הקרנות לאחר שחלו בסרטן השד.

החולות קיבלו את הטיפול המשולב פעמיים ביום במהלך 12-6 חודשים (טיפול קצר) או במהלך 48-24 חודשים (טיפול ארוך), שלאחריהם נקבע שיעור ההפחתה בגודל האזור הפיברוטי ובירידה בדירוג הכולל של הפגיעה המאוחרת.

החוקרים גילו כי הטיפול הקצר והטיפול הארוך גררו שיפור מובהק סטטיסטית בשני מדדי התוצאה. ד”ר Delanian מסבירה כי הפגעים פחתו במחצית כעבור 6 חודשים ובשני שלישים כעבור שנה.

ד”ר Delanian מוסיפה כי הטיפול נסבל היטב בחולות ואף אחת מהן לא הפסיקה את נטילתו בשל תופעת לוואי. היא מציינת כי הנגעים חזרו עם הפסקת מתן הטיפול ולכן נראה שיש צורך במתן טיפול ממושך יותר, לאורך 3-2 שנים.

החוקרת מסכמת כי למרות שהעבודה מתמקדת בפגעים באזור החזה, הטיפול עשוי לסייה בכל סוגי הפיברוזיס.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2006;23:8570-8579.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה