התרופה החדשה Telavancin טובה יותר מ-vancomycin לחולים עם זיהומי עור הנגרמים על ידי MRSA (הוצג ב-ICAAC)

נראה כי תרופה חדשה במשפחה של vancomycin – אנטיביוטיקה המשמשת כמוצא אחרון – מטפלת בזיהוי עור הנגרמים מ-Staphylococcus aureus (או MRSA) העמידים ל-methicillin ביעילות גבוהה יותר מהטיפול הסטנדרטי. הטיפול הסטנדרטי הוא vancomycin.

Telavancin השיג אחוזי אירדיקציה גבוהים יותר באופן משמעותי [P = .04]  בחולים עם MRSA. למרות שלא היו משמעותיים סטטיסטית [P= .07], בחולים עם S. aureus, אחוזי התגובה הקלינית מבחינת ריפוי היו גבוהים בקבוצת ה-telavancin. הנתונים הוצגו בכנס השנתי בנושא תרופות אנטימיקרוביאליות וכמותרפיה.

telavancin היא תרופה ליפוגליקופפטידית בקטריוצידית הנמצאת במחקרים בשלב 3.

החוקרים נתנו ל-100 חולים עם זיהומי עור מחיידקי גראם חיוביים שהסתבכו 10 מ”ג/ק”ג telavancin פעם ביום, ול-95 חולים את הטיפול הסטנדרטי: 1 ג’ comycin כל 12 שעות, או 2 ג’ nafcillin או oxacillin כל 6 שעות או 0.5-1 ג’ cloxacillin כל 6 שעות. כל הטיפולים ניתנו דרך הוריד.

כל הטיפולים היו דומים מבחינת אירדיקציה של הזיהומים – עם אחוזי ריפוי של 82% בחולים שטופלו ב-telavancin ו-85% בחולים שטופלו באחד מהטיפולים הסטנדרטים.

לאחר אנליזה נוספת, telavancin ריפא 48 מתוך 59 חולים (81.4%) עם S. aureus בהשוואה ל-32 מתוך 41 חולים (78.1%) שטופלו בתרופות האחרות.

Telavancin ריפא 92% מתוך 26 חולים עם S. aureus שהיו עמידים ל-methicillin בהשוואה ל-68% מתוך 19 חולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

היארעות וחומרת תופעות לוואי היו דומים בכל הקבוצות.

תוצאות המחקר תומכות במחקר נוסף של telavancin לטיפול בזיהומים חמורים בשל עמידות לפתוגנים גראם חיוביים, במיוחד אלו שנגרמים ע”י MRSA.

Theravance מפתחת את telavancin ומימנה את המחקר

לתקציר בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה