גברים לא פוריים נמצאים בסיכון של פי 20 לסרטן האשכים (Journal of Urology)

גברים לא פוריים עם ספירת זרע לא תקינה נמצאים בסיכון של פי 20 להיארעות סרטן האשכים בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. על פי תוצאות מחקר חדש, שפורסם ב-Journal of Urology, עשוי לשנות פרקטיקה קלינית לגברים לא פוריים ולאפשר אבחון מוקדם של סרטן האשכים.

רופאים וחולים צריכים להיות מודעים לכך שסיבה אחת לאי פוריות בגברים היא סרטן, במיוחד סרטן האשכים. בדיקות סקירה יהפכו לסטנדרט בטיפול בגברים אלו. אבחנה מוקדמת עשויה להעלות את השרידות לטווח ארוך.

סריקה רטרוספקטיבית של גליונות 3,847 גברים עם בעיית פוריות ואנליזת זרע לא תקינה במהלך תקופה של 10 שנים מצאה כי 10 גברים (0.3%) אובחנו עם סרטן אשכים. מתוכם, ל-2 היתה היסטוריה של אשכים טמירים, כשלון אחד או שני האשכיל לרדת לסקרוטום – גורם סיכון לסרטן האשכים. ל-8 האחרים לא היו גורמי סיכון שזוהו לסרטן האשכים.

קבוצת הביקורת הראתה היארעות של 10.6 מקרים ל-100,000 גברים בקבוצת גיל דומה באותה תקופה. בהשוואה בין הקבוצות, יחס סיכון היה 22.9 – כלומר גברים לא פוריים נמצאים בסיכון של יותר מפי 20 ללקות בסרטן האשכים. אם מוציאים את 2 הגברים עם היסטוריה של אשך טמיר, יחס הסיכון הוא 18.3.

הסבירות לסרטן האשכים בגברים לא פוריים היא 1 ל-500 גברים שעברו סקירה בהשוואה למשל ל-1 מתוך 1,439 נשים שעברו בדיקת ממוגרפיה לסרטן השד. בדיקת כל הגברים הלא פוריים ע”י אורולוג היא מוצדקת. אבחנה מוקדמת היא אפשרית עם בדיקת אולטרסאונד.

הגורמים המדוייקים הקשורים לסרטן האשכים ואי פריון אינם ידועים עדיין.

לידיעה בדוקטור’ס גייד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה