האם Ioidine-131 Lipiodol יעיל במקרים של Hepatocellular Carcinoma? (מתוך Eur J Gastroenterol Hepatol)

ממחקר חדש עולה כי רדיותרפיה מטבולית עם I-131-Lipiodol (Lipiocis) מביאה לשיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות בחלק מהחולים עם Hepatocellular Carcinoma (HCC) מתקדם.

לדברי החוקרים, Lipiocis יעיל בחולים עם HCC מתקדם, תפקודי כבד תקינים ו-Portal Vein Thrombosis, לאור העובדה שהטיפול אינו דורש חסימה של כלי דם.

החוקרים בחנו את אפשרות הביצוע, היעילות והסבילות של I-131-Lipiodol בקרב 29 חולים עם גידול במצב מתקדם, כאשר ניתוח, השתלה, Percutaneous Treatments או Chemo-Embolization לא הביאו לשיפור במצבם.

9 משתתפים עברו 2 מחזורי I-131-Lipiodol ומשתתף אחד עבר 3 מחזורים. חציון זמן ההישרדות עמד על 203 ימים והיה ארוך יותר באופן משמעותי בחולים עם מדד CLIP (Cancer of the Liver Italian Program) של 2 או פחות (453 ימים), לעומת חולים עם מדד CLIP של 2 ומעלה (60 יום). סיכויי ההישרדות לחצי שנה היו גבוהים יותר בקרב חולים שלא סבלו מ-Portal Vein Thrombosis (75%), בהשוואה לחולים עם Portal Vein Thrombosis (25%).

ב-19 נבדקים נרשמה תגובה של הגידול לטיפול, באחד נרשמה תגובה חלקית. ב-10 נבדקים המחלה היתה יציבה וב-8 זוהתה מחלה פרוגרסיבית. לא נרשם הבדל משמעותי במדדי Alpha-Feto-Protein או Child-Pugh לאחר הטיפול.

הנבדקים התמודדו היטב עם הטיפול, כולם פרט לאחד סבלו מחום נמוך וחולשה קלה בלבד.

סיבוכים חמורים כללו 2 מקרים של Interstitial Pneumonia ומקרה אחד של דימום במערכת העיכול העליונה, כתוצאה מדימום של דליות בושט. 2 משתתפים נפטרו, אחד בעקבות Interstitial Pneumonia ואחד בעקבות אי ספיקת כבד. שיעורי התמותה הקשורים בטיפול עמדו על 6.9%.

החוקרים כותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי I-131-Lipiodol מביא לשיעורי הישרדות דומים לאלו של חולים ללא Portal Vein Thrombosis או לאלו של חולים עם מדדי CLIP דומים. לדבריהם, באמצעות מדד CLIP ניתן לזהות אילו חולים עשויים להרוויח מן הטיפול ב-I-131-Lipiodol. הטיפול אינו מסייע לחולים עם מדד CLIP גדול מ-2.

החוקרים מוסיפים כי הנתונים בשלב זה אינם מספיקים בכדי להמליץ על החלפת טיפולי Chemo-Embolization בטיפול Lipiocis בנבדקים עם Child-Pugh A או B Child-Pugh.

Eur J Gastroenterol Hepatol 2005;17:905-910

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה