שילוב Didanosine עם Ribavirin עשוי להיות טוקסי בנשאי HIV המקבלים טיפול ל-Hepatitis C (מתוך J Acquir Immune Defic Syndr)

ממחקר חדש עולה כי מתן Didanosine לנשאי HIV המטופלים ב- Interferon ו-Ribavirin כנגד Hepatitis C (HCV), מגביר את הסיכון לטוקסיות מיטוכונדריאלית סימפטומטית

(Symptomatic Mitochondrial Toxicity).

לדברי החוקרים, רופאים צריכים להיות מודעים לפוטנציאל הרעילות החופפת לאור טיפול כנגד HCV בנשאי HIV. במצבים בהם יש לתת את שני הטיפולים במקביל, יש להימנע ממתן Didanosine. ידוע כי Ribavirin מגביר את זרחון Didanosine.

החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים הראו שטיפול ל-HCV עלול לגרום לרעילות מיטוכונדריאלית סימפטומטית בנשאי HIV המקבלים טיפול אנטי-רטרוויראלי אקטיבי.

על-מנת להעריך את גורמי הסיכון, החוקרים בחנו נתונים אודות חולים שסבלו מהדבקה מקבילה של HIV ו-HCV. 11 מבין 283 המשתתפים שקיבלו לפחות מנה אחת של טיפול כנגד HCV, פיתחו רעילות מיטוכונדריאלית סימפטומטית. הביטויים העיקריים היו היפרלקטאטמיה סימפטומטית ב-6 נבדקים ופנקריאטיטיס בחמישה.

השכיחות הכוללת עמדה על 47.5 ל-1000 שנות אדם. עם זאת, בנבדקים שטופלו ב-Didanosine עמדה השכיחות על 200.2 ל-1000 שנות אדם. בנוכחות Didanosine, היתה עליה של פי 46 בסיכון היחסי לרעילות מיטוכונדריאלית סימפטומטית. לא נרשמה כל עליה נבדקים שקיבלו טיפול קבוע שלא כלל Didanosine.

לאור הממצאים הללו, החוקרים מאמינים כי יש להימנע מטיפול המשלב Didanosine עם Ribavirin. במקרים בהם לא ניתן להימנע משילוב כזה, יש לעקוב מקרוב אחר החולים ולבדוק סימנים של רעילות מיטוכונדריאלית.

J Acquir Immune Defic Syndr 2005;40:47-52

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה