מה הקשר בין רמות E-Cadherin והישנות סרטן קיבה? (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי רמות E-Cadherin בסרום מסייעות לנבא הישנות גידול לאחר ניתוח לסרטן קיבה. העליה ברמות Soluble E-Cadherin מקדימה את האבחנה הקלינית של הישנות הגידול ב-13 חודשים, ומאפשרת השגחה צמודה ובחירת טיפול מתאים.

החוקרים טוענים כי נראה היה שאין מרקר מתאים לחזות את הישנות הגידול. אמנם Carcinoembryonic Antigen (CEA) נמצא בשימוש, אך רק באחוז קטן מהחולים נרשמת עליה ברמותיו. החוקרים עקבו אחר 69 נבדקים שעברו ניתוח לטיפול בקרצינומה של הקיבה, במטרה לבדוק אם E-Cadherin עשוי לשמש כמרקר מתאים.

החוקרים אספו וניתחו בדיקות דם לפני הניתוח, חודש לאחר הניתוח, וכל 3 חודשים לאחר מכן. החוקרים עקבו במשך 21 חודשים אחר 17 הנבדקים שפיתחו מחלה חוזרת. אחר יתר 56 הנבדקים עקבו החוקרים במשך 36 חודשים.

כאשר קבעו את חתך רמות E-Cadherin על 10,000ng/mL, עמדה רגישות הבדיקה, 3 חודשים לאחר הניתוח,על 47%, ועל 59%, לאחר 6 חודשים. לדברי החוקרים, בדיקה זו היתה טובה יותר באופן משמעותי מבדיקת CEA, שעמדה על רגישות של 6% הן לאחר 3 חודשים והן לאחר 6 חודשים. זמן החציון להישנות הגידול, לאחר העליה ברמות E-Cadherin, עמד על 13 חודשים. עבור CEA מדובר היה ב-4 חודשים.

לסיכום, החוקרים טוענים כי עליה ברמות Soluble E-Cadherin מעל 10,000ng/mL, 3 חודשים לאחר ניתוח, צריכה להדליק נורה אדומה ועל הרופאים לעקוב באופן צמוד אחר סימנים להישנות הגידול ולשקול טיפול. עם זאת, דרוש מחקר פרוספיקטיבי נוסף.

Cancer 2005;104:740-746.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה