ביופידבק יעיל בוגיניסמוס (Urology)

ביופידבק, שילוב של טיפול מיני קוגנטיבי התנהגותי, יעיל בטיפול בוגינסמוס, על פי דיווח מקוריאה. הממצאים מגיעים ממחקר קטן שכלל נשים שלא יכלו לקיים יחסי מין, אך לאחר הטיפול יכלו לקיים יחסי מין.

מספר מחקרים ללא ביקורת דיווחו על תוצאות מעודדות עם מספר טיפולים לוגינסמוס, אומרים החוקרים בגיליון יולי של Urology, אך מעט הוכחות קיימות ממחקרים עם ביקורת.

החוקרים העריכו את יעילות וישימות ביופידבק עם גירוי חשמלי תיפקודי (FES) עם טיפול מיני קוגנטיבי התנהגותי (SCBT) לטיפול בוגינסמוס ב-12 נשים.

כל הנשים השתתפו ב-12 פגישות של ביופידבק במטרה ללמוד הרפיית שריר רצפת האגן. לאחר מכן, עם הבעלים, היו 8 פגישות SCBT עם שימוש באצבעות או מרחיבים לתוך בנרתיק. הם נמנעו מקיום יחסי מין עד תום הטיפול.

כל 12 הזוגות השלימו את התוכנית, ולאחריה הנשים היו מסוגלות לסבול הכנסה של פרוב גדול יותר לנרתיק ויכלו לחוות משגל וגינלי משביע רצון.

כל 12 הזוגות דיווחו על מימוש נישואיהם בתום התוכנית. שאלונים הראו כי חדירה מלאה ושפיכה התרחשו.

ביופידבק FES עם SCBT הינו טיפול יעיל לנשים עם וגינסמוס במטרה ללמוד הרפיית שריר; לכן, הוא עשוי להעלות את אחוז הצלחת הטיפול בוגינסמוס, סיכמו החוקרים. הטיפול המשולב של ביופידבק FES ו-SCBT הינו טיפול יעיל לוגינסמוס.

Urology 2005;66:77-81

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה