אימון הרעדה כלל-גופית מסייע בהפחתת כאב גב כרוני בנשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטאופורוזיס ונוטלות alendronate (ה-Aging Clin Exp Res)

ממצאיו של מחקר מעידים כי אימון הרעדה כלל-גופי עשוי לשפר את שיעור כאבי הגב הכרוניים בנשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטאופורוזיס ומטופלות באמצעות alendronate.

ידוע כי אימון גופני עשוי להגדיל את השפעת ה-alendronate על צפיפות המינרלים בעצם (BMD) ולהפחית את כאב הגב הכרוני בנשים הסובלות מאוסטאופורוזיס. מטרת המחקר היתה לקבוע האם אימוני רעיה של כל הגוף יגבירו את השפעת ה-alendronate על ערך ה-BMD הלומבארי ועל קצב שיחלוף העצם ויפחיתו את שיעור כאבי הגב הכרוניים בנשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטאופורוזיס.

במחקר השתתפו 50 נשים בגילאי 55-88 שנים, שחולקו באקראי לשתי קבוצות בנות 25 נבדקות: קבוצה אחת נטלה alendronate במינון של 5 מ”ג ליום (קבוצת ALN), וקבוצה שניה נטלה את טיפול ה-alendronate במקביל לביצוע האימון הגופני (קבוצת (ALN+EX). האימון בוצע על-ידי הרעדת הגוף כולו באמצעות מכונת גלילאו בעוצמה של 20Hz, פעם בשבוע, במשך 4 דקות. המחקר נמשך 12 חודשים.

ערך ה-BMD הלומבארי נמדד באמצעות בדיקת dual energy X-ray absorptiometry. רמות ה-telopeptides מסוג cross-linked N-terminal של קולגן מסוג I (ה-NTX) בשתן ורמות ה-alkaline phosphatase (ה-ALP) בסרום נמדדו באמצעות בדיקת enzyme-linked immunosorbent ובאמצעות טכניקות מעבדה סטנדרטיות, בהתאמה. שיעור כאבי הגב הכרוניים נאמד באמצעות סקאלת דרוג בתחילת המחקר ובכל 6 חודשים.

לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית במאפייני נבדקות שתי הקבוצות בתחילת המחקר מבחינת גיל, ערך BMI, השנים בגיל הבלות, ערך ה-BMD הלומבארי, רמות ה-NTX בשתן ורמות ה-ALP בסרום, או בדרוג רמת הכאבים באמצעות הסקאלה. העליה בערך ה-BMD הלומבארי והירידה ברמות ה-NTX בשתן וה-ALP בסרום היו דומות בקבוצת ה-ALN ובקבוצת ה-ALN+EX. אולם, הירידה ברמת כאבי הגב הכרוניים היתה גדולה יותר בקבוצת ה-ALN+EX, בהשוואה לקבוצת ה-ALN.

תוצאות המחקר מעידות כי נראה שאימון הרעדה כלל-גופית באמצעות מכונת גלילאו שימושי בהפחתת כאבי גב כרוניים, כנראה בשל הרפית שרירי הגב, בנשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטאופורוזיס ומטופלות באמצעות alendronate.

Aging Clin Exp Res. 2005 Apr;17(2):157-63.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה