הסנאט האמריקאי קורא לחברות התרופות להמנע מפרסום ישיר לצרכנים במהלך השנתיים הראשונות שלאחר השקת תרופה חדשה. הרקע לדרישה זו הוא העלייה בהוצאות על רכישת תרופות מחד, והבעיות הבטיחותיות הקיימות בשימוש בתרופות חדשות בעיקר.
עד כה נענתה לבקשה זו רק חברת BMS . לפי הדיווח משקיעות כיום חברות התרופות בארה”ב כמיליארד דולר בשנה על פרסום ישיר של תרופות מרשם, גידול של מעל 30% בהשוואה להיקף בשנת 2000.
במסגרת הדיון בסנאט הועלו אף טענות כנגד חברות התרופות על הסתרת מידע על תופעות לואי מסוכנות של תרופות, הטעיית רופאים ע”י מסירת מידע חלקי, גביית מחירים מופרזים על תרופות מצילות חיים והפעלת העוצמה הכלכלית לצורך יצירת השפעה פוליטית לקידום חקיקה שתשרת את האינטרסים של התעשייה.
הערת המערכת: דיווחנו לאחרונה גם על התנגדות חריפה לפרסום תרופות מרשם שעלתה במסגרת ועידה של הסתדרות הרופאים האמריקאית.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!