X STOP עשוי לשפר את מצב הצליעה הנוירוגנית בהצרות ספינאלית לומבארית (Spine)

תוצאותיו של מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי ואקראי שפורסמו לאחרונה מעידות כי ה-X STOP, מערכת הפחתת לחץ בתהליך תוך שדרתי, מסייע בהפחתת הסימפטומים במקרים של צליעה נוירוגנית לסרוגין (NIC) כשהיא משנית להצרות ספינאלית לומבארית (LSS).

החוקרים כותבים כי ה-X STOP מהווה טיפול חלופי לטיפולים הקונסרבטיבים ולניתוח הפחתת הלחץ בחולים הסובלים מ-NIC. הם מוסיפים כי ה-X STOP מוחדר בין ה-spinous processes ומפחית את הפתולוגיה מבחינה סימפטומטית, תוך איפשור תנועות כיפוף וסיבוב לא מוגבלות. הם מציינים כי מחקרים ביו-מכניים הראו כי השתל מפחית באופן מובהק סטטיסטית את הלחץ ומונע הצרות של התעלה הספינאלית וה-neural foramens.

100 מתוך 191 החולים במחקר טופלו באמצעות X STOP ו-91 מהם קיבלו את הטיפול הקונסרבטיבי. מדד התוצאה הראשוני היה שאלון ה-Zurich Claudication, שמולא על-יד החולים ומהווה כלי תקף להערכת ה-NIC.

בביקור המעקב המוקדם, התקבלו בקרב החולים שטופלו באמצעות X STOP תוצאות טובות באופן מובהק סטטיסטית בכל התחומים שנבדקו באמצעות השאלונים, בהשוואה לחולים שקיבלו את הטיפול השמרני. כעבור שנתיים, עמדו ערכי השיפור ממצב חומרת הסימפטומים ההתחלתי על ערכים של 45.4% בקרב חולי ה-X STOP ושל 7.4% בקרב נבדקי קבוצת הביקורת. השיפור בתחום התיפקוד הפיזי עמד על ערכים של 44.3% ושל 0.4%-, בהתאמה. שביעות רצונם של החולים מהטיפול עמדה על ערכים של 73.1% בקבוצת ה-X STOP ושל 35.9% בקבוצת הביקורת.

החוקרים מציינים כי בהשוואה לשכיחות וחומרת הסיבוכים הכרוכים בביצוע ניתוח לכריתת קשת חוליה, כפי שמדווח בספרות, מעידים הסיבוכים שנקשרו בפרוצדורת ה-X STOP כי היא בטוחה לפחות כמו הניתוח להפחתת הלחץ, ואולי אף בטוחה יותר.

הם כותבים כי הפרוצדורה מספקת טיפול קונסרבטיבי, ועם זאת יעיל, עבור חולים הסובלים מהצרות ספינאלית לומבארית, ומהווה אפשרות אטרקטיבית, מבין הטיפולים הקיימים, בהשוואה למתן הטיפול הקונסרבטיבי ולביצוע הניתוח להפחתת הלחץ.

לידיעה במדסקייפ

Spine. 2005;30:1351-1358

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה