מתן טסטוסטרון יחד עם מעכב PDE מסייע בטיפול בבעיות אין-אונות בגברים קשישים

ממצאים שהוצגו במסגרת המפגש השנתי של ה-Endocrine Society מעידים כי גברים מזדקנים בריאים הסוסלים מבעיות זקפה (ED) עשוי מתן טיפול באמצעות מינון נמוך של טסטוסטרון יחד עם מינון נמוך של מעכב phosphodiesterase 5 (או PDE-5) לשפר משמעותית את התיפקוד המיני ואת איכות החיים.

אחד החוקרים, ד”ר Ellyin, מסביר כי גברים בריאים מזדקנים הסובלים מבעיות זקפה מגיבים לרוב לטיפול באמצעות מעכבי PDE-5 לאורך תקופת זמן קצרה, אך לאחר מכן נכשל הטיפול ולא מופיעה כל תגובה אליו. הוא מוסיף כי זהו המחקר הראשון הבוחן אפשרות של שילוב מתן טסטוסטרון לטיפול זה.

החוקרים בדקו את ההשפעות הקליניות והביוכימיות של מתן טסטוסטון במינונים נמוכים יחד עם מעכבPDE-5 במינונים נמוכים בקרב 12 גברים בריאים בגילאי 65-85 שנים הסובלים מ-ED.

החוקר מסביר כי לנבדקים ניתן מעכב PDE-5 במינון של 5 מ”ג או 10 מ”ג בלבד, במקום מינון של 25 מ”ג או 50 מ”ג וטסטוסטרון במינון של 25 מ”ג בשבוע או 50 מ”ג אחת לשבועיים, במקום מינון של 150 מ”ג אחת לשבועיים, שהוא המינון התרפויטי.

ד”ר Ellyin מציין כי מתן מינונים אלו הוביל לשיפור מובהק שנמשך יותר משנתיים בתיפקוד המיני בקרב יותר מ-90% מהנבדקים. הוא מוסיף כי כיום נבחנות תופעות הלוואי הכרוכות במתן מעכבי PDE-5, אך לא נצפו תופעות כאלה במסגרת המחקר הנוכחי, כנראה בשל השימוש במינונים נמוכים כל-כך.

רמות הטסטוסטרון עלו באופן מתון אך משמעותי. לא נמצא שינוי בגודל הערמונית או ברמות ה-PSA. רמות הכולסטרול הכלליות וה-LDL-C פחתו באופן מובהק ולא נמצא שינוי ברמות ה-HDL-C והטריגלצרידים.

החוקרים מתכננים להמשיך לבצע מעקב אחר הנבדקים במהלך שנה נוספת בכדי לקבוע מהי היעילות ארוכת הטווח ובטיחות הטיפול ומקווים לדווח על הממצאים בשנה הבאה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה