נראה כי תרפיה גנטית עם אנטגוניסט לקולטן IL-1 הינה גישה בטוחה (Proc Natl Acad Sci USA)

נראה כי גישה גנטית להעלאת רמות סינוביאליות של אנטגוניסט לקולטן אינטרלויקין-1 (IL-1Ra) הנה דרך טיפול בטוחה וישימה לדלקת מפרקים שגרונתית (RA), על פי תוצאות מחקר שלב I.

זריקות תת עוריות יומיומיות של IL-1Ra רקומביננטי (Kineret, Amgen Biologicals) הן דרך יעילה לטיפול ב-RA. עם זאת, החוקרים מאמינים כי תרפיה גנטית עם IL-1Ra תהיה יעילה יותר.

גישה זו תוכל ליצור ריכוז מקומי גבוה של IL-1Ra , אשר לא כמו התחליף הרקומביננטי, עבר תהליך אותנטי של תרגום, אומרים החוקרים בגיליון יוני של Proceedings of the National Academy of Sciences און ליין.

בכדי לבדוק את ישימות הגישה, החוקרים בדקו רקמה סינוביאלית מ-9 חולים עם RA שהיו מיועדים לעבור החלפת מפרק ב-4 מפרקים. התאים הסינוביאלים גודלו בתרבית והודבקו ברטרווירוס הנושא IL-1Ra cRNA אנושי.

התאים שעברו טרנסדוקציה (מ-1 מיליון ל-10 מיליון תאים למפרק) הוזרקו לשני מפרקי MCP ותאים שלא עברו טרנסדוקציה לשני מפרקי MCP אחרים. המפרקים הוסרו 7 ימים לאחר מכן.

בדיקת rtPCR אישרה כי IL-1Ra RNA  בוטא במפרקים שקיבלו תאים מודבקים, בעוד שכמות קטנה הופקה ממפרקי הבקרה. בדיקת אליזה הראתה כי 11 מתוך 12 מפרקים שקיבלו לפחות 1.5 מיליון תאים הפיקו חלבון IL-1Ra.

היברידיזציה in situ ואימונוהיסטוכימיה זיהו צברי תאים שביטאו כמויות גדולות של IL-1Ra שנדבקו לפני שטח הסינוביה שהחלימה ממפרק שקיבל את התאים המודבקים.

החוקרים דיווחו על יצירת מופחתת של IL-6 ופרוסגלנדין E2 במפרקים שטופלו ע”י IL-1Ra, דבר המאשר כי הציטוקין היה פעיל.

במשך 5 שנות המעקב אחר החולים, לא היתה הוכחה קלינית או מולקולרית לתופעות לוואי מההליך, ולא נמצא וקטור רטרווירלי.

ממצאים אלו מצדיקים מחקרי יעילות נוספים ומועדדים פיתוח נוסף של גישות גנטיות לטיפול בדלקת מפרקים והפרעות הקשורות אליה, מסכמים החוקרים.

Proc Natl Acad Sci USA 2005;102:8698-8703

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה