רופאים צריכים לטפל באופן יותר אגרסיבי בהשמנת יתר (AACE)

אתר מדסקייפ המסקר את הכנס ה- 14 של העמותה האמריקאית לאנדוקרינולוגים קליניים (AACE), הציג דיון שנערך בכנס, לגבי תפקיד הרופאים בטיפול בהשמנת יתר. לפי אחד הדוברים, רופאים צריכים להיות אגרסיביים יותר בעזרה למבוגרים ולילדים בניהול של משטר דיאטטי נכון, ובכך למנוע השמנת יתר ואת הסיבוכים הנובעים ממנה.

לפי דוברת אחרת בכנס, על הרופאים המטפלים במטופלים עם השמנת יתר להכיר בכך, שבדומה למחלות אחרות, הטיפולים צריכים להיות מותאמים למטופל הספציפי. בראיון למדסקייפ היא מסבירה, כי הדרך האידיאלית להרזייה, מורכבת מאבני היסוד הידועות של דיאטה, שינויי התנהגות ופעילות גופנית. עם זאת, לא בכל המטופלים זה עובד, וישנם חולים הסובלים מהשמנת יתר, שנזקקים לטיפול תרופתי על מנת לרזות.

כיום ישנן שתי תרופות שמאושרות ע”י ה- FDA כטיפול להרזייה, סיבוטרמין (Reductil) ואורליסטט (Xenical). סיבוטרמין מונעת ספיגה מחדש של נוראפינפרין וסרוטונין, ואורליסטט מונעת את הספיגה של 30% מהשומנים בדיאטה. שתי התרופות הוכחו כיעילות במחקרים שנעשו בעבר.

לפי הדוברת בכנס, רופאים צריכים לשקול טיפול באחת משתי התרופות, כאשר ה- BMI של המטופל הוא מעל ל- 27 קגמ² והוא סובל מבעיות נוספות כמו סכרת מסוג 2, יתר לחץ דם או היקף מותניים גדול, וכאשר הטיפולים השיגרתיים להרזייה נכשלו. הדוברת אומרת, כי על הרופא להעריך את התועלת מול הנזק שבכל תרופה, והיא מדגישה כי בטיפול בסיבוטרמין, על הרופא לשים לב שאין התוויות נגד לשימוש בתרופה (יל”ד, מחלה קריו-ווסקולרית ועוד).

הדוברת אומרת, כי ישנן תרופות רבות נוספות שנמצאות כרגע במחקרים קליניים ותרופות אחרות שנמצאות בפיתוח. היא חוזה כי בעתיד, הטיפולים בהשמנת יתר יכוונו למניעה של ההשמנה ופחות לטיפול בסיבוכים שלה.

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה