נטילת גלולות למניעת הריון עלולה להוביל לאובדן תמידי של הדחף המיני

במסגרת מפגש של ה-American Association of Clinical Endocrinologists שהתקיים לאחרונה, הוצגו תוצאותיו של מחקר המעידות כי נשים המשתמשות בגלולות למניעת הריון עלולות להמצא בסיכון לירידה תמידית במידת החשק המיני.

למרות שאובדן הליבידו מוכר כתופעת לוואי של נטילת גלולות למניעת הריון בחלק מהנשים, מעיד המחקר האחרון כי ההשפעה עלולה להיות ארוכת-טווח או אפילו תמידית. החוקרים בחנו 125 נשים צעירות שהגיעו לקבלת טיפול במרפאה המטפלת בבעיות בתיפקוד המיני. נמצא כי 62 מהן נוטלות גלולות למניעת הריון, 40 מהן נטלו אותן בעבר, ו-23 מהן מעולם לא השתמשו בהן.

רמות הגלובולין הקושר הורמוני מין (SHBG), החוסם את השפעות הטסטוסטרון ולכן מפחית את הליבידו, נמדדו פעם בשלושה חודשים במהלך שנה, ונמצאו גבוהות פי 7 בקרב נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון. הרמות פחתו בקרב נשים שפסקו ליטול את הגלולות, עך נותרו גבוהות פי 3-4 בהשוואה לרמות שנמדדו בקרב נשים ללא היסטוריה של שימוש בגלולות למניעת הריון.

דובר של הארגון לתכנון המשפחה בבריטניה מסביר כי יש להזהר בניתוח הממצאים שכן קשה לקבוע באופן כמותי את עוצמת הדחף המיני בבני אדם, הנבדל בין גברים לנשים ועשוי להיות מושפע ממגוון גורמים הקשורים לסגנון החיים. הוא טוען כי המחקר לא כלל בדיקה של אף אחד מגורמים אלה.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה