קלמידיה נמצאת לעיתים קרובות בריאות ילדים אסמתים (Am J Respir Crit Care Med)

מחקר חדש מראה כי אורגניזם קלמידה פניאומוניה קיים לעיתים קרובות בנוזל ברונכיאלי בילדים עם אסתמה והפרעות נשימה אחרות.

ל-54% מהילדים עם מגוון מחלות נשימתיות כרוניות היתה קלמידיה בריאות כפי שנקבע ע”י PCR. המחקר מראה לראשונה כי זהו אורגניזם מדבק. 31% מכל דגימות הקלמידיה החיוביות גדלו בתרבית על סובסטרט תא מקרופג.

זהו דבר משמעותי, מפני שהחולה הצעיר ביותר עם קלמידיה היה בן 6 חודשים, כך שניתן להידבק בשלב מוקדם בחיים כשמערכת החיסון של התינוק אינה מפותחת לגמרי. ההדבקה יכולה להימשך לתקופות ארוכות.

מתוך 70 הילדים שהשתתפו במחקר, ל-42 היתה אסתמה ול-28 מגוון מחלות נשימתיות כולל ברונכיטיס, אנומליות דרכי האוויר, צרבת, ציסטיק פיברוזיס ודלקת ריאות חוזרת מסיבה לא ידועה.

40% מדגימות ה-PCR החיוביות ו-20% מדגימות התרבית החיוביות היו מילדים עם אסתמה. נמצא קשר הדוק בין תרבית חיובית לקלמידיה ורמות IgE גבוהות. על פי החוקרים, ניתן להשתמש ברמות IgE בסרום ונוכחות קלמידיה פנאומוניה להערכת חומרת מחלה.

קיים צורך להעריך שימוש באנטיביוטיקות כחלק מהטיפול לסוגים מסויימים של מחלות נשימתיות בילדים, במיוחד כשהן קיימות בשילוב עם הדבקת קלמידיה נשימתית.

ב-24 מתוך 70 (34%) דגימות דם פריפרי נמצאה קלמידיה בהשוואה ל-8 מתוך 70 (11%) דגימות דם לא נשימתיות תואמות. 17 (24%) מתרביות דם חיוביות מהקבוצה הנשימתית היו מילדים עם אסתמה.

לסיכום, מציינים החוקרים כי בעוד שקלמידיה פנאומוניה נקשרה למספר מחלות מדבקות כרוניות, כולל החמרת סימפטומי אסתמה, רוב הפרסומים עד היום התמקדו בהופעת אסתמה במבוגרים.

המחקר הנוכחי מרחיב את המידע לגבי ילדים ותומך בחשד החוקרים כי הדבקת קלמידיה עלולה לשחק תפקיד חשוב בהחמרת סימפטומי מחלות נשימתיות כרוניות כולל אסתמה.

המחקר פורסם בגיליון מאי של American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

Am J Respir Crit Care Med 2005;171:1083-1088

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה