MRI של כל הגוף טוב יותר מאשר סינטיגרפיה בגילוי גרורות בעצמות (AARS 2005)

לפי מחקר חדש עולה, כי הדמייה בעזרת MRI של כל הגוף (WB-MRI), שיכולה להתבצע תוך 18 דקות, ע”י שימוש בשולחן אוטומטי נע, יעילה יותר מאשר סינטיגרפיה בגילוי של לזיות בעצמות, בחולים עם סרטן גרורתי. המחקר הוצג בכנס ה- 105 של האגודה האמריקאית לקרני רנטגן (AARS 2005).

במחקר השתתפו 42 חולים, עם גידולים ממאירים וחשד לתהליך גרורתי. החוקרים השוו את הממצאים מבדיקה של WB-MRI, לממצאים מבדיקת סינטיגרפיה של העצמות. הימצאות של גרורות אושרה ע”י מעקב של 6 חודשים או ביופסיה.

נמצא כי בדיקת ה- WB-MRI גילתה גרורות בעצמות, עם קרוב ל- 20% יותר רגישות (100% לעומת 82%), סגוליות (95% לעומת 72%) ודיוק (97% לעומת 76%), לעומת בדיקת הסינטיגרפיה של העצמות. בנוסף, בדיקת ה- WB-MRI גילתה ממאירויות נוספות באיזורים מחוץ לגולגולת, ב- 56% מהחולים עם גרורות בעצמות.

לפי החוקרים, בדיקת ה- WB-MRI יכולה לגלות גרורות גם באיזורים אחרים, כמו המוח, הריאות והכבד, ולא רק בעצמות כמו בדיקת הסניטיגרפיה. בנוסף, בדיקת ה- WB-MRI פחות פולשנית, אינה כרוכה בקרינה והיא מהירה יותר (סינטיגרפיה היא פעולה שאורכת בין שעתיים לשלוש שעות).

החוקרים הסיקו כי הדמייה בעזרת WB-MRI מהיר, הינה בדיקה יעילה ,מהירה ומדוייקת יותר מאשר סינטיגרפיה, בהערכה של השלד בחולים עם חשד לתהליך גרורתי.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה