סטנטים משחררי תרופה מפחיתים את הצורך ברהוסקולריזציה (Eur Heart J)

חוקרים הולנדים מדווחים כי למרות שסטנטים משחררי סירולימוס לעיתים קרובות משמשים להליכים כליליים מסובכים, סטנטים אלו קשורים לאחוזים נמוכים יותר של חזרת רהוסקולריזציה.

ממצאי מחקר חדש מראים כי יותר מקרים שעד היום היו השטח של המנתחים נגישים כיום לאנגיופלסטיה. קרדיולוגים התערבותיים יותר בטוחים כיום בהשתלת סטנטים מסוג זה, אומר ד”ר רון ואן דומבורג.

בגיליון אפריל של European Heart Journal מציינים ד”ר ואן דומבורג ושותפיו כי סטנטים משחררי תרופה מפחיתים הצרות מחדש בחולים מסויימים, אך תיפקודם אינו מבוסס.

לצוך המחקר השוו החוקרים ממצאים לפני ואחרי הצגת הסטנטים האקטיבים.

806 מטופלים שעברו התערבויות קורונריות תת עוריות (PCI) ו-314 שעברו מעקפים קורונרים (CABG) לפני אימוץ סטנטים משחררי תרופה שימשו בנבדקי ביקורת. 798 חולי PCI אחרים ו-275 חולי CABG אחרים קיבלו סטנטים חדשים.

לאחר הסתגלות לסטנטים החדשים, היה שינוי משמעותי בקבוצת ה-PCI ליותר סטנטים בכלי דם רבים, סטנטים מתפצלים ושימוש ביותר סטנטים. בחולים נבחרים בקבוצה זו, היה גם שינוי ליותר עם מחלה בשלושה כלי דם.

בקבוצת CABG, היה השינוי כלפי חולים עם תיפקוד חדר שמאל לקוי ויותר לאלו עם מחלה בשלושה כלי דם.

למרות זאת, שנה לאחר הליכי CABG ו-PCI, היחס המצטבר של אירוע לב רציני ירד. במיוחד ירד האחוז מ-16.8% ל-13.8%. בנוסף, אחוזי רהוסקולריזציה מצטברים ירדו מ-13.5% ל-9.7%  (p = 0.01). 

החוקרים סיכמו כי שימוש בסטנטים משחררי תרופה מאפשר טיפול באנטומיה כלילית מסובכת יותר על ידי PCI, ואחוזים נמוכים יותר של חזרת וסקולריזציה.

רק חולים עם פגיעה מסובכת מאוד עוברים ניתוח מעקפים. לבסוף, במקום להתחרות אחד בשני, CABG וסטנטים ישלימו אחד את השני.

Eur Heart J 2005;26:675-681

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה