גיל הילד והיסטוריה של מחלה זיהומית קשורים להופעת Juvenile Dermatomyositis (ה-Arthritis Rheum)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, גיל צעיר ומחלה עכשווית של מערכת הנשימה או מערכת העיכול עלולים להיות קשורים להופעת דלקת עור ושרירים של הילדות (juvenile dermatomyositis או JDM).

החוקר הראשי, ד”ר Pachman, מסביר בראיון כי השערתם של החוקרים היתה שגורמים שונים תורמים להופעת JDM וכי המטרה היתה לנסות להבין את המכלול הגורם להופעת סימפטומי המחלה בילד מסוים.

החוקרים ערכו ראיונות להורים ולמטפלים של 286 ילדים שאובחנו לראשונה עם JDM בנוגע לסימפטומים שהופיעו בשלושת החודשים לפני התלונה הראשונה הקשורה בוודאות לפריחה או חולשה בשל ה-JDM.

במחצית מהילדים הופיעו הסימפטומים הראשונים לפני גיל 6 שנים, כשבחלק ניכר מהבנות (23%) ומהבנים (31.5%) הופיעו הסימפטומים לפני גיל 4 שנים.

יותר ממחצית מהילדים (56%) סבלו מחום גבוה, מאובדן משקל, מתשישות או מכאבי ראש במהלך שלושת החודשים שקדמו להופעת הפריחה או החולשה. ב-57% מהם נמצאה היסטוריה של סימפטומים במערכת הנשימה ו-30% מהם דיווחו על סימפטומים במערכת העיכול במהלך תקופה זו.

הסימפטומים טופלו לרוב על-ידי מתן תרופות, כולל תרופות אנטיביוטיקות.

סימפטומים של פריחה ושל חולשה, האופיניים ל-JDM, מופיעים לעיתים קרובות לאחר היסטוריה של תלונות על הפרעות בתיפקוד מערכת הנשימה ומערכת העיכול. החוקרים מסיקים כי הממצאים מצביעים על תהליך תגובה לזיהומים שעלול להיות מעורב בתהליכי הפתוגנזה של JDM.

ד”ר Pachman ממליץ על העלאת המודעות לסימפטומים של חולשה ושל פריחה לאחר מחלה זיהומית ועל פניה מהירה לרופא המטפל בילדים הסובלים ממחלה ראומטית בכדי לבצע הערכה נכונה של המצב.

הוא מסכם כי איבחון מוקדם ומתן טיפול מתאים מסייעים לשפר את תוצאות המחלה.

הוא מוסיף כי כעת עובדת הקבוצה על מיון המשתנים המשפיעים על המידע הקליני והמעבדתי בעת ביצוע האיבחון, בכדי לאפשר את הבנת רצף הארועים הפוטנציאלי בקבוצת ילדים אחידה יחסית.

לידיעה במדסקייפ

Arthritis Rheum 2005;53:166-172.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה