סיכון מוגבר לממאירות בחולי הפטיטיס C

ממחקר חדש שנערך בשבדיה עולה שחולים הנגועים בנגיף הפטיטיס C (HCV) נמצאים בסיכון מוגבר לפתח non-Hodgkin’s lymphoma (NHL) ו-multiple myeloma (MM).

בעקבות רצף של 4 מקרים של הופעת NHL בקרב חולים עם HCV (מתוך 554 חולים) החליטו החוקרים לבדוק האם יש קשר בין HCV לבין ממאירויות המטולוגיות ואחרות. החוקרים בדקו את נתוניהם של כל חולי ה-HCV הרשומים בשבדיה, בסה”כ 27,150. הם אספו מידע לגבי ממאירויות המטולוגיות וגידולים של בלוטת התריס שאובחנו בקרב החולים הללו בין השנים 1990-2000 ובתנאי שהזיהום ב-HCV אובחן למעלה מ-3 חודשים לפני גילוי הסרטן. הממצאים הושוו לאלו של האוכלוסיה הכללית בשבדיה.

החוקרים מצאו שחולי ה-HCV נמצאים בסיכון הגבוה פי 1.99 ו-2.54 מהאוכלוסיה הכללית לפתח NHL ו-MM בהתאמה. הסיכון של החולים הללו לסבול מלוקמיה לימפתית כרונית או מסרטן בלוטת התריס לא היה גבוה מזה של האוכלוסיה הכללית.

החוקרים העריכו שמרבית החולים שפיתחו NHL או MM נדבקו בנגיף למעלה מ-15 שנה לפני התפתחות הגידול ולכן שיערו שהסיכון לממאירות הקשורה ב-HCV עולה ככל שמשך הזמן מההדבקה עולה.

“יתכן שהעלייה בשיעור החולים הסובלים מ-NHL בשבדיה ובמדינות אחרות קשורה בעובדה שמרבית חולי ה-HCV נולדו לאחר שנת 1950 וכעת הם מגיעים לתקופות נשאות ארוכות של הנגיף” סיכמו החוקרים.

Hepatology; 41:3; March 2005

לידיעה

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה