נגיף ה- HHV-6 שכיח בילדים ולעיתים קרובות מצריך טיפול רפואי (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי הזיהום בוירוס ההרפס האנושי מסוג 6 (HHV-6) הוא שכיח, ולעיתים קרובות דורש טיפול רפואי בתסמיני המחלה. מחקרים סרולוגיים הראו, כי 90% מהילדים עד גיל שנתיים נדבקים ב- HHV-6. לפי החוקרים, ישנו מעט מאוד ידע על המחלה שגורם הנגיף ועל דרכי העברתו.

לצורך המחקר, החוקרים עקבו אחרי 277 ילדים, מרגע לידתם ועד גיל שנתיים. מדי שבוע נבדק הרוק של הילדים ל- HHV-6 בעזרת PCR. ההורים הקפידו על רישום יומי של סימנים ותסמינים אצל ילדיהם.

נמצא, כי 46.9% מהילדים פיתחו זיהום ראשוני ב- HHV-6. השיעורים המצטברים היו 40% עד גיל 12 חודשים ו- 77% עד גיל 24 חודשים. שיא ההדבקה היה בין הגילאים של 9-21 חודשים. סיכון גבוה להדבקה ב- HHV-6 היה קשור במין נקבה (סיכון יחסי של 1.7) ובנוכחות של אחים בוגרים (סיכון יחסי של 2.1).

מבין 81 הילדים בהם ניתן היה לזהות את זמן ההדבקה, 93% היו סימפטומטיים ו- 38% נבדקו ע”י רופא. אף אחד מהילדים לא סבל מהתכווצויות. בהשוואה לילדים עם מחלות אחרות, לילדים שנדבקו ב- HHV-6 היה סיכוי גבוה יותר לחום, עצבנות, שילשול, פריחה ולאדמדמת. כמו כן, הם היו בעלי סיכוי גבוה יותר לביקור אצל הרופא.

לפי החוקרים, הדבקות ב- HHV-6 בילדות היא בד”כ סימפטומטית ולעיתים קרובות מצריכה ביקור אצל הרופא. אדמדמת מתרחשת רק במיעוט החולים והזיהום אינו קשור בהתכווצויות חום. כנראה שאחים בוגרים הם מקור להעברת הנגיף.

N Engl J Med. 2005;352:753-755, 768-776

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה