פעילות גופנית אינה מעלה את הסיכון לאקנה

לפי מחקר חדש עולה, כי בניגוד לדעה הרווחת, פעילות גופנית וההזעה הנובעת מכך, לא מגבירים את התפרצויות האקנה באתלטים. המחקר מצא, כי אין קשר בין שינויים במצב האקנה, לבין הימים בהם היתה פעילות גופנית, הזמן שהוקדש לפעילות גופנית, הזמן בו הזיעו בזמן הפעילות או הזמן בין הפעילות עד למקלחת שאחרי.

החוקרים מדווחים כי לא נמצא כל הבדל במצב האקנה בין קבוצות גברים שביצעו פעילות גופנית לבין אלו שלא. לפי החוקרים, אנשים שסובלים מאקנה יכולים לבצע פעילות גופנית ללא קשר להחמרה במחלה.

במחקר קודם שנעשה על שחקני פוטבול אמריקאי, החוקרים טבעו את המונח “acne mechanica”, אחרי שמצאו סימני אקנה באזורים בגוף בהם המדים והקסדה שיפשפו את הגוף. מחקר זה הביא חולים ורפאים רבים למסקנה, שפעילות גופנית הגורמת להזעה מחמירה את מצב האקנה. החוקרים מסבירים, כי השפשוף כנגד העור ולא ההזעה, הם שגרמו כנראה להחמרה באקנה.

במחקר הנוכחי השתתפו 30 מתבגרים וגברים מבוגרים פעילים גופנית (גיל ממוצע של 23). הנבדקים חולקו ל- 3 קבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה נתבקשה להימנע מפעילות במשך שבועיים, קבוצה שנייה נתבקשה להתאמן 5 פעמים בשבוע ולהתקלח תוך שעה מזמן הפעילות והקבוצה השלישית נתבקשה להתאמן 5 פעמים בשבוע ולהתקלח 4 שעות או יותר לאחר מכן. כל הנבדקים סבלו מ- 10 לזיות של אקנה או יותר על החזה והגב, בתחילת המחקר.

נמצא, כי לא היה כל הבדל משמעותי סטטיסטית בין הקבוצות השונות.

החוקרים הסיקו, כי אומנם אין במחקר זה בכדי לשלול את ה- “acne mechanica” הנגרמת מציוד ספורט, אך יש בו מספיק בכדי לשלול את התפיסה מוטעת הרווחת, כי הזעה גורמת להחמרה באקנה.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה