אור השמש עשוי להפחית את הצורך התרופות אנלגטיות לאחר ניתוח (Psychosom Med)

ע”י העלאת עוצמת אור השמש בחדר החולה בבית החולים, מאמינים החוקרים כי ניתן להפחית את תפיסת החולה לכאב והצורך בתרופות אנלגטיות, על פי דיווח בגיליון ינואר/פברואר של Psychosomatic Medicine.

ד”ר ג’יימס קאנג מאונ’ פיטסבורג ושותפיו כללו מטופלים עם ניתוח ספינלי אלקטיבי במחקרם. מטופלים חולקו באקראי לחדר בית חולים עם אור שמש (n = 44) או מעומעם (n = 45) לאחר חזרתם מיחידת ההרדמה.

מדידות אור הראו כי המטופלים בחדרים המוארים קיבלו בממוצע 46% יותר אור שמש ליום לעומת אלו בחדרים המעומעמים.

אלו בחדרים המעומעמים נזקקו ליותר תרופות אנלגטיות אופואידיות בכל יום מימי השהייה שלהם, בממוצע 28.3% יותר לשעה (p = 0.047). כלומר ממוצע של 21% ירידה בעלות תרופות אנלגטיות לחולים בחדרים המוארים.

תגובות לשאלון Perceived Stress Scale הראו ירידה גדולה משמעותית בלחץ לאחר השיחרור הקשורה בעלייה באור השמש (p = 0.035), בעוד שתשובות לשאלון McGill Pain הצביעו על ירידה שולית בכאב (p = 0.058). לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות במדדים לדיכאון וחרדה.

החוקרים מציעים כי מטבוליזם סרוטונין למלטונין מופחת בעקבות חשיפה לאור, וכי רמות סרוטונין גבוהות מתפקדות כמעכבי מסלול הכאב.

תוצאות אלו עשויות לעודד את בית החולים לשנות את מיקומם של חולים עם דרישות אנלגטיות גבוהות ליחידות מוארות יותר, מסכמים החוקרים.

Psychosom Med 2005;67:156-163

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה