מועצת האזרחים של NICE ממליצה על מדיניות לכיסוי עלויות של תרופות למחלות נדירות במיוחד (NICE )

מועצת האזרחים של ה-NICE הבריטי (המכון הלאומי להצטיינות קלינית מטעם משה”ב הבריטי) , אשר מאפשרת את מעורבות הציבור בעבודת המכון, פרסמה היום את מימצאיה באשר לכיסוי עלויות של תרופות למחלות נדירות במיוחד.

המועצה התבקשה ע”י NICE לחוות דעתה בנושא זה, כשההגדרה הייתה האם משרד הבריאות הבריטי צריך להיות מוכן לשלם מחירים גבוהים עבור תרופות לטיפול במחלות נדירות במיוחד, או כהגדרתם:“ultra-orphan ” .

מרבית חברי המועצה (16 נציגים) סברו שבתנאים מסויימים משה”ב הבריטי חייב לשקול תשלום מחירים גבוהים לתרופות המטפלות במחלות נדירות במיוחד. 4 נציגים סברו שה-NHS צריך לשלם כל מחיר שיידרש עבור תרופות אלה. 7 נציגים הגיעו למסקנה שעל משה”ב לא לשקול תשלום מחירים גבוהים , אלא להפעיל שיקולי עלות/תועלת באותו אופן שהמשרד בוחן תרופות רגילות.

הקריטריונים העיקריים שמועצת האזרחים סברה שמשה”ב צריך לקחת בחשבון באשר להחלטה אם לשלם מחירים גבוהים לתרופות למחלות מאוד נדירות היו:

  • רמת החומרה של המחלה

  • רמת השיפור שמספקת התרופה למצב החולים

  • קיומה של סכנת חיים
  • לדיווח ב-NICE

    הערת המערכת:  קצת מתסכל לקרוא שבאנגליה מנסים להתמודד עם מחלות נדירות במיוחד כשבארץ אין עדיין הגדרה רלבנטית למחלה נדירה או תרופת יתום, מנקודת הראות של סל הבריאות…במס’ מאמרים כבר עלה במסגרת זו שעל המדינה ומשרד הבריאות להגדיר תרופות יתומות לצורך זה, ולקבוע תקציב נפרד להכללת תרופות למחלות נדירות בסל הבריאות.

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה