Citalopram עשוי להיות יעיל להפרעות חרדה מאוחר בחיים (Am J Psychiatry)

Citalopram נראה כבטוח ויעיל בטיפול בהפרעות חרדה בחולים מבוגרים, מציעות תוצאות מחקר קטן כפול סמיות פלצבו בקרה.

הפרעות חרדה הם בשכיחות גבוהה בחולים מבוגרים, כותב ד”ר אריק לנץ ושותפיו מאונ’ פיטסבורג לרפואה, פנסילבניה בגיליון ינואר של American Journal of Psychiatry. עם זאת, כיום, יעילות מעכבים בררנים של קליטה חזרה של סרוטונין (SSRIs) לטיפול בהפרעות חרדה בקבוצת גיל זו לא פורסמה.

קבוצתו של ד”ר לנץ חילקו באקראי 34 חולים בגיל 60 ומעלה עם הפרעת חרדה DSM-IV ומדד סקלת המילטון לחרדה של 17 לפחות לטיפול citalopram או פלצבו למשך 8 שבועות. החוקרים הגדירו תגובה כציון בין 1 או 2 (שיפור עצום או שיפור גדול) בסקלת שיפור גלובלי קליני או הפחתה של 50% במדד סקלת המילטון לחרדה.

28 חולים השלימו את המחקר. 3 חולים שקיבלו citalopram ו-2 שקיבלו פלצבו הפסיקו מוקדם את הטיפול. חולה אחד בלבד הפסיק בגלל תופעות לוואי.

תגובה נצפתה ב-11 חולים שקיבלו citalopram וב-4 מקבלי פלצבו. הסבירות לתגובה היתה גבוהה משמעותית במשתתפים שקיבלו p < 0.02) citalopram), לסיכון יחסי של תגובה של 2.57.

לא נצפו הבדלים משמעותיים בין האחוזים של תופעות לוואי בשתי הקבוצות. 12 חולים שקיבלו citalopram ו-9 שקיבלו פלצבו דיווחו על תופעת לוואי אחת לפחות. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר היו פה יבש, בחילה ועייפות.

החוקרים מודעים למגבלות המחקר וממליצים על חזרה על הממצאים בקבוצה גדולה יותר. עם זאת, התוצאות מראות כי כמו באנשים צעירים יותר, SSRIs הינם יעילים ובעלי סבילות טובה בטיפול בהפרעות חרדה במבוגרים.

Am J Psychiatry 2005;162:146-150

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה