האם הנתונים המלאים, לפי קופות חולים, של סקר מדדי האיכות ברפואה שבוצע במימון משה”ב מוסתרים מהציבור וממשה”ב עצמו ? (הארץ)

עיתון הארץ מדווח היום על כך שסקרים שבוצעו במסגרת “פרוייקט מדדי האיכות ברפואת הקהילה בישראל” בראשותו של פרופ’ אבי פורת, ובמימון משרד הבריאות, זוכים לפרסום סלקטיבי בלבד, ללא ההשוואה של השגת מדדי האיכות השונים בין ארבעת הקופות.

המימצאים מוצגים באתר המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות, ואף דווחו אצלנו לאחרונה . הסקר בוחן כזכור ביצועים בתחומי המניעה, האיבחון, והטיפול במס’ תחומים מרכזיים כמו סוכרת, אסתמה, ביצוע בדיקות ממוגרפיה וחיסון נגד שפעת.

אי ביצוע ההשוואה בין הקופות בהשגת מדדים אלה, שלפי “הארץ” תוצאות מדדי האיכות היו אף אמורים להוות קריטריון לחלוקת כספים בין הקופות, הוא על רקע התנגדות קופות החולים לפרסום התוצאות בחתך זה.

 לפי הארץ, לא זו בלבד שנתונים השוואתיים בין הקופות אינם מתפרסמים לציבור, אלא שהם אף אינם מועברים למשרד הבריאות עצמו, אשר כאמור מימן סקרים אלה, וממילא בהגדרה, גם משמש כמפקח ומבקר של פעילות הקופות בישראל.

הארץ מצטט בכירים בעילום שם ממשרד הבריאות המבקרים את כניעת משרד הבריאות לעמדות הקופות שלא לקבל ולפרסם את התוצאות המלאות הכוללות את מדדי האיכות של כל קופה.

בתגובה, מוסר משרד הבריאות שפרטי הסקרים אינם חסויים מפני הנהלת המשרד, ושלתוצאות תהיה השפעה על חלוקת הכספים לקופות החל מ-2008.

לכתבה בהארץ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה