אלי-לילי תוקפת את הפרסומים ב-BMJ לפיה הסתירה מידע הנוגע לפרוזאק (Druginfo )

חברת אלי-לילי פתחה במסע יחסי ציבור שבא להדוף האשמות כבדות מצד ה-BMJ אשר פרסם לאחרונה שהחברה הסתירה מסמכים הנוגעים להשפעת פרוזאק על נסיונות התאבדות והתנהגות אלימה. (מדובר על אירוע שהתרחש לפני 10 שנים במסגרת חקירת חבות מוצר).

בתשובה להאשמות שהוצגו בכתבה ב-BMJ לפיה ה-FDA עומד לסקור מסמכים סודיים אשר נעלמו בזמן חקירה שנערכה לפני כ-10 שנים, אלי-לילי הציגה הסברים מפורטים באתר האינטרנט שלה על מסמכים אלה.

החברה אף פרסמה מכתב גלוי למטופלים בעתונים המובילים בארה”ב בה היא מצהירה שהידיעו שפורסמו בתקשורת אינם מדוייקים.

ה-BMJ ציטט את ד”ר קפיט מה-FDA לפיו המסמכים המדוברים לא הוצגו בשנת 1994 במשפט שהתנהל בין אלי-לילי לקורבנות הטבח שאירע ב-1989 בקנטקי שבו נהרגו 8 אנשים ונפצעו 12. הרוצח היה מטופל בפרוזאק ולאחר מכן אף התאבד.

מנכ”ל אלי-לילי אמר שזוהי טעות לרמוז כאילו מידע על פרוזאק היה חסר, או שמידע על תוצאות מחקרים, לרבות תופעות לואי לא הועבר לרופאים ורגולטורים. כמו כן טוענת החברה שתופעות הלואי שדווחו ב-BMJ , אשר גרמו לתקשורת הכללית לטעון שהפורזאק מעלה את הסיכון פי 12 להתאבדויות מאשר תרופות אנטידכאוניות ישנות יותר הוא דוגמא לשימוש לא נכון במידע סטטיסטי, אשר אינו נתמך בעדויות מדעיות וסטטיסטיות. כמו כן טוענת אלי-לילי שהמידע המלא הוצג ל-FDA עוד בשנת 1991, וע”פ מידע זה החליטה הועדה פה אחד לתמוך בבטיחות של הפרוזאק.

לילי טוענת שפעולת ה-BMJ גרמה ללא צורך לפחד וחששות בקרב משתמשי פרוזאק. החברה קוראת ל-BMJ לחשוף את המסמכים המדוברים לציבור ולצדדים מעוניינים אחרים.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה